söndag 1 april 2012

Tackar och bugar och bockar för den här tiden!!

Först tänker jag meddela att jag är jättelycklig idag...har nämligen fått ett "Fredrik Lindströms minnes stipendium" även för denna resa!! Tackar och klappar mig själv på axeln, måste ha gjort något rätt iallafall... (inte ett aprilskämt...)

Om två timmar blir jag hämtad och skjutsad till flygplatsen här i Columbus...denna resa börjar nämligen närma sig sitt slut den med! Fattar som vanligt...ingenting! Nyss hade jag två fantastiska utlandsvistelser att se fram emot, nu har jag redan varit där... Vad hände egentligen, är det jag på alla bilder eller har jag drömt allt??! Det är alltid lite vemodigt att säga hejdå, men ser faktiskt fram emot att komma hem... framförallt att få träffa alla nära och kära och krama om min hund och häst igen :-)

OM jag nu kommer hem vill säga...för flygbolaget har ändrat mina flygtider så istället för god marginal och tre timmars väntan innan Sverigeflyget i New York så har jag nu bara en ynka timme på mig att checka ut från USA och checka in väskan på nästa flyg...håll tummarna att jag inte missar planet please!! Varför kan jag aldrig få flyga med god marginal??!! Har iallafall checkat in dagens flighter redan, alltid någe... och förhoppningsvis slipper jag åka på väsk-övervikt, dock är jag väldans orolig (som vanligt), vem har lagt tegelstenar i mina väskor?! Jag bara undrar...

Tiden här i USA har verkligen varit givande; även om Ohio nu är landsbygdens USA så har jag verkligen fått se "the reality" med alla olika "gruppen" av människor som lever här; rika, fattiga, olika kulturer, indianer och amish...och en massa mer!! Till alla er därute som funderar på att söka en utlansplacering under din utbildning - sluta fundera och gör det istället!! Det du har med dig i bagaget efter en utlandsvistelse är erfarenheter du inte kan skaffa dig på hemmaplan...var så säker, och om du tvivlar är du varmt välkommen att kontakta mig *haha*!! Alla resor jag varit på har ju helt klart varit en bonus, och att träffa glada Sverigemänniskor här i staterna har ju varit en ännu större bonus...Vänner vet hur man förgyller ens tillvaro :-) ...och tusen tack alla ni som följt med via bloggen på dessa resor...över 20000 läsare från hela världen, det om något är fantastiskt!!

Nu är det hög tid att försöka få ordning på allt här...sen ska jag gå ut i solen och njuta av en kopp starbucks innan det är resedags....träffar några av er väldans snart; vilka glada har jag äran att jobba med på måndag kväll??!! Välkommen hem till verkligheten Em! ...tack tack...

...säger väl som vanligt då; ByeBye USA - I will miss ya!! Men nu blickar iallafall jag framåt mot nya äventyr...säger bara hej 8e juni och bring it on!!

STORA KRAMAR FRÅN
EM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar