torsdag 26 januari 2012

En sorgsen liten onsdag...

Känner mig lite splittrad och väldigt ledsen idag...livet är inte rättvist! Blev väckt av telefonen och tråkiga nyheter hemifrån under natten...det är många som jag skulle vilja ge en stor kram idag, tänker på er alla!! Ibland känns det lite extra att man är långt borta...

För att samla ihop tankarna lite begav jag mig till gymmet för lite förmiddagsträning. Amerikaner verkar ha en förkärlek till tv-apparater, dom finns liksom överallt och likaså på träningsredskapen....känns ju lite extra latjo att träna och titta på tv samtidigt haha!

Träningsarenan på campusområdet


Hade hela träningssalen för mig själv *lyx*

Välkomna på en liten rundtur på campusområdet

faculty of nursing

Arenan från utsidan


Här bor vi...

Sen blev det en eftermiddag fylld med information, information och ännu mera information... Praktikinfo, info om staten Ohio, info om USA i det stora hela och en massa annan information! alla är så fantastiskt intresserade, hjälpsamma och vänliga här och allt går så fantastiskt mycket enklare än hur jag haft det dom senaste månaderna i Bangkok! Känns faktiskt riktigt ovant när man inte stöter på en miljon hinder hela tiden...Kommer bli minst sagt intressanta månader här i USA och både Rachel och jag mucho nöjda med upplägget över hur vår praktikperiod kommer se ut... Imorrn drar vi igång; två dagar på elderlycare-club står på schemat denna vecka...dit ska vi alltså ta lokalbussen imorrn bitti, kommer bli intressant och se var vi hamnar för just den biten med att hitta känns ju fortfarande rätt oklart, men vi lär oss sakta men säkert!



Kvällen har spenderats på lokalpuben som serverade mac'-n-cheese åsså öl förståss, Rachel slog till på en hamburgare...dåligt med chang här, fick bli corona istället haha! Ha det så gott så hörs vi snart igen... kraam! ...och var rädda om varandra... //Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar