onsdag 18 januari 2012

Emilie filosoferar...

Herrejsses alltså... sist jag skrev nått på den här bloggen satt jag på min sedvanliga plats vid skrivbordet i vår lya i Bangkok. På nått vänster har det gått flera veckor sen dess, flyget har tagit mig hem till E-town där syster och världens bästa Leo mötte upp mig på Arlanda, presenterna är utdelade, solbrännan är princip borta (iallafall i mina ögon...), nyår är firat, mängder av kramar är utdelade till höger och vänster, sjöborren är urplockad ur knät, jag har varit i skolan och jag har stökat runt på jobbet...och på något vänster är det nu bara några få dagar kvar innan jag återigen beger mig iväg ut på nya äventyr! Jag fattar ingenting om jag ska vara ärlig, va hände? var tog tiden vägen?!! På måndag morgon lyfter planet mot nästa destination: USA och Columbus, Ohio. 10 veckors praktik väntar...riktigt spännande! Har dock inte den minsta pejl på tillvaron, har inte börjat packa och skriver sista salstentan på hela utbildningen imorgon (om det nu inte blir någon omtenta vill säga...det är ju det man inte riktigt vet...*håller tummarna*). Jaja...tar det hela med en thailändsk klackspark; det är bara slappna av och låta det hända!! Har iallafall, på allmän begäran, lovat att fortsätta blogga även under denna resa...så...säger väl som jag brukar; T6 på sjuksköterskeutbildningen; BRING IT ON!! Nu är det inte långt kvar till examen....

Hörs snart igen från det stora landet i väst(...eller var sjutton ska jag??!!) //Em

ps. Vill passa på att skicka ett jättegrattis till Rolf-Göran "Roffe" Bengtsson som bekant vann Jerringpriset i veckan...Är så stolt över att världens bästa ryttare återigen är svensk, en värdig vinnare helt enkelt! GRATTIS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar