söndag 22 januari 2012

Mot nya äventyr...ByeBye Sverige!!

Jaha...snart är det dags!! Att krascha i en soffa, slötitta på Mamma Mia och äta Stiltonost tillsammans med världens bästa syster med familj känns rätt lyxigt efter de senaste veckornas stressande... Men...summa kardemumma har jag på tre veckor på hemmaplan hunnit med att opponera och slutföra min C-uppsats, haft tre seminarium samt två salstentor. Det har gått för runt kan jag lova, fick skönaste kommentarerna på jobbet idag; Emilie, du är ju alltid arg när jag möter dig kontrades med kommentaren Emilie, vad skrattar du åt...haha sammanfattar senaste stress-veckornas tillvaro ganska så väl, humörsvängningar mak mak! Å ändå har jag inte hunnit med hälften av allt jag velat under veckorna hemma....!! Meen....nuså är det färdigflängt på svensk mark, imorrn bitti lyfter planet mot nya äventyr, 10 veckor i USA står på schemat och....ja....det är väl ungefär så mycket som jag vet i nuläget. Thailändsk maniana....har ingen aning om var jag ska bo, var min skola egentligen ligger, var jag ska ha praktik, vad det är för väder (jo jag har kollat klart.se men vem sjutton kan lova att det stämmer...?!)...ja det enda jag vet är att jag ska bli uppmött på flygplatsen av...nån...som jag inte har en blekaste aning om vem det är...men nervös, det är jag bara för mötet med de muterade amerikanska immigrationvakterna i N.Y där jag ska konventera till tillfällig amerikan...dom vill man ju inte ha nått otalt med direkt haha! Säger som jag brukar; det löser sig....väskorna väger iallafall inte över maxvikt vilket innebär att jag får plats med mera kaffe och det är positivt!

Kommer sakna er alla!! ...det finns även några personer som jag sänder extra många tankar och styrkekramar till... Ta hand om er och varandra så ses vi i april... Hörs...??!! Ja det lär vi göra redan imorrn när jag kommit fram, för nu drar bloggandet igång på allvar igen -- håll i hatten säger jag bara :-) //Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar