fredag 27 januari 2012

Låt mig presentera clownen Em...

...för idag stod det thai-chi på schemat på elderly-care club...har aldrig provat och Judy (en av de som driver stället) sa lite skämtsamt innan passet startade "oohhh you´re in trouble...!!". Hur svårt kan det va tänkte jag i min enfald, jag menar vi snackar pensionärs-thai-chi??! Ack va jag bedrog mig! Vad är det med pensionärerna här...dom måste vara muterade på nått sätt för dom är ju bäst på allt, inklusive thai-chi. Krockade nästan med gubben framför/bakom/på sidan om mig (snurrade mestadels åt fel håll), viftade med armarna och försökte fokusera på fotarbetet och att försöka undvika att få det till att bli nån form av thaidans...å bet mig i tungan för att inte börja gapskratta! Gick väl skapligt tills hela gänget vände åt vänster i nån rörelse och jag insåg att min strategiska placering längst ute i vänstra hörnet nu lett till att jag stod längst fram...bara improvisera med några hoppeli-hoppsan-steg, roade iallafall pensionärerna och det va ju alltid någe, själv va jag alldelens svettig! Hade detta filmats hade det garanterat vunnit pris i dolda kameran haha för jag har aldrig känt mig så lost och okoordinerad i hela mitt liv... Tittade på klockan åtskilliga gånger, halvtimme blev heltimme och heltimme blev hel och halvtimme innan passet va slut (man kan ju inte ge upp right!?) och när passet äntligen va slut kände ja mig stolt att jag varken hade slagit ner nån eller hade krockat me något annat än några stolar som stod ostrategiskt placerade bakom mig...


Här är elderly-care-club
Dagens program; lyllos dom som åkte till Karibien idag

Dagens work-out

Efter praktikdagens slut begav vi oss till Columbus city. För att ta sig dit måste man åka buss genom slumkvarteren som ligger mellan Bexley och Columbus. Här dök det upp en massa skumma typer och dörrarna hade skotthål i sig...inge konstigt med det, vi är i en äkta amerikansk stad så det är väl så det är misstänker jag...ett är då säkert, tänker inte gå själv genom dessa kvarter vare sig det är ljust eller inte!!

Columbus som stad va en rätt trist historia...kanske för att det blåste och va kallt...men vi gick och gick och gick och hittade faktiskt inget av intresse mer än Starbucks! Men nu har vi iallafall varit där så nu kan vi med gott samvete resa till andra städer över helgerna...
Columbus

Dagens skylt

Nu ska jag gå och träna...sen blir det fredagsmyys på puben här i Bexley -- just because we´re worth it!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar