måndag 30 januari 2012

Vad gör man egentligen i Columbus?!

Solsken idag så Rachel och jag passade på att ta en långpromenix för att utforska området....det är mycket; gå inte här...gå inte där...men i solsken ser områdena inte så farliga ut, så vi traskade på i godan ro. Här är områdena typiskt amerikanskt uppbyggda, i fyrkanter så raksträckorna bli enormt långa när man ska gå en bit...


Lååånga raksträckor....



Courtney hade berättat om en botanisk trädgård inbyggd i ett jätteväxthus och...japp vi hittade dit efter en felpromenad till nån gigantisk kyrka som vi misstog som växthus (sorry!)... Den botaniska trädgården var väl värd ett besök, men kom kanske inte till sin rätt riktigt eftersom jag för en månad sen traskade omkring i den riktiga regnskogen i Thailand, men det var ett trevligt söndagsnöje iallafall. Promenaden fortsatte sedan in till downtown i Columbus, promenaden tog väl en dryg timme och det va raksträcka hela tiden haha så vilse behöver man knappast gå. Väl i downtown planerade vi för intag av sen lunch men som vi misstog oss då allt, och då menar jag ALLT (inklusive Subway) tydligen är stängt på söndagar...så vi tog bussen hem till Bexley igen och checkade in på vårt stammishak lokalpuben, garanterat säkert kort med bra mat och bra service och en massa gott att dricka!





Härlig kombination av glas och fina växter i botaniska trädgården

Rachels perfekta outfit för besök i den tropiska regnskogen haha

Jag har allvarligt funderat på vad folk gör här i Columbus och under den gångna veckan har jag fortfarande inte kommit fram till nått riktigt svar mer än att dom äter en massa mat, går i kyrkan och åker bil...det finns inga affärer med gångavstånd, inga bra busskommunikationer, inga direkta sevärdheter och inget annat direkt att göra eller som staden är känd för (om nån vet någe får ni gärna tjoa till...). Men...det är ändå ganska mysigt här, trevliga små hus, mysiga områden (förutom de områdena man ska undvika) och trevliga människor...uppväger det mesta faktiskt!! och man får ju m ycket skolarbete gjort när man inte har så mycket annat att göra. ...sa jag förresten att vi bokat biljetter till New York till nästa helg *hihi*...?!


Gammalt möter nytt i Columbus

Dagens smartaste drag måste ju ändå vara när jag köpte 32 flaskor vatten i affären för att sedan va tvungen att bära hem dom, vilket är några kilometer...jag har verkligen träningsvärk i armarna nu, dom känns två meter långa så jag känner mig som en liten apa för tillfället haha!! Undra va folk tänkte när dom såg mig komma släpandes på mitt vatten haha, dom kan inte tro att jag är riktigt klok...det bjuder ja på!! Ha det gott så hörs vi snart igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar