torsdag 15 december 2011

bland dalahästar, pepparkakor och svenska köttbullar!

Idag har det shoppats julklappar...jajemensan, så nu kan jag checka av det också på to-do-listan!! Blev en intensiv runda på MBK och i och omkring Siam...mycket nöjd med mina inköp om jag får säga det själv. Började dagen med en kombinerad frukost/lunch; en tom-yam soppa som var så stark så jag frätte hål på tandköttet, kan inte vara hälsosamt med mat som är pet mak mak mak MAK... *host* krävdes en smoothie för att sluta spruta eld. Mötte upp resten av gänget på Starbucks och sen tog vi en taxi och begav oss ut på nya äventyr...svenskar som vi är va vi ju bara tvungna att ta en sväng till nyöppnade IKEA här i Bangkok!! Det var som att släppa in två småbarn i en leksaksaffär...vi fotade och skuttade runt och käkade köttbullar som bara vi svenskar kan :-) Kan man känna sig mer hemma, skulle inte tro det va...?! och...det fanns pepparkakor!! Bara en sån sak, det enda jag saknade va lussebullarna men men...får väl fortsätta längta några veckor till! Taxiresan dit var en historia i sig...det här med att tro att taxichaffisarna ska veta var IKEA ligger va ju inte helt korrekt. En snäll thaitjej kom till vår undsättning och talade om vilket område vi skulle till, väl där letade chaffisen efter IKEA på några smågator och vi försökte på alla sätt tala om att IKEA är ett enormt stort blått hus som inte alls får plats på en minigata hehe. Återigen kom en vänlig thaimedborgare till vår undsättning och snart va vi på rätt väg igen...sjungandes till taxibilens kareokefilm som på någe underligt vis spelade Simon and Garfunkels låtar till en video med mycket lättklädda skådisar...haha, händer bara i BKK! Nu är vi hemma en sväng och mellanlandar i casa de la team Thai och färden går snart vidare till Khao San Rd...herrejisses nu har vi maxat tempot för att hinna med allt! Å imorrn bitti flyger jag iväg för att ta lite semester innan det är dags att packa väskan ch bege sig hem till sverige igen...För det finns ju ett ställe kvar här i Thailand som jag ännu inte har checkat av, och som jag inte vill åka till egentligen men har jag nu checkat av allt annat så är det väl bara ge vika så...Phuket here I come!

MBK är som 5 våningar med enbart marknader

I vår galna karaeoketaxi

team Sweden

Lycka!!


...som hemma fast ändå inte...


dagens IKEA-inköp, två röda diskborstar *check*

allt är sig likt...

självklart!



//Em

1 kommentar:

  1. Hej på dig!Känns lite sorgligt att du lämnar BKK. så mycket roligt ni hade där. Men nya äventyr väntar, eller hur? Ha en trevlig och välförtjänt semester vännen. Själv sitter jag och pustar efter en mycket trevlig julbord på Pilkrog.
    Saknar dig , massor.
    Imorgon ska jag till Skavsta och hämta min dotter som är på väg hem från Manchester, jippi. Och då åker min indier vidare som jag haft som cauchsurfer i en vecka, Kram Adriana

    SvaraRadera