onsdag 14 december 2011

Reminder...använd solkräm!!

Idag har jag skaffat mig bonnbränna!! Hur i helskotta gick det till??!! Jo det kan jag tala om, det är så det går när man sitter i Lumphini och läser en bok på 300 sidor från pärm till pärm i strålande sol och utan solskyddsfaktor...Jättenöjd med min insats, verkligen...första gången på tre och en halv månad...bra Em blir sååå stolt över mig själv! Skyller på parkvakterna, man får tydligen inte ha bikini på sig i parken...eller... skyller på Lina, som två gånger fått gult kort av vakterna i parken då hon blivit påkommen när hon solat i sporttopp så vågar inte utmana ödet och nu sitter jag här med snyggaste linnebrännan ever...bjuder på den...får jobba bort den när jag intar sandstranden på fredag.


Hamnade mitt i nån form av thai-chi eller någe annat i parken idag... Lumphini har verkligen kvalat in i toppen av mina smultronställen här i Bangkok!!

Idag har det alltså återigen pluggats för glatta livet...har plöjt igenom sista kursboken i patokursen som pågår därhemma och piffat med lite andra skolgrejer. Så det blev en heldag i Lumphini idag med läsande varvat med powerwalk...börjar bli riktigt bra kompis med varanerna nu...eller...dom börjar väl kanske vänja sig vid mig rättare sagt för numera så drar dom långt ut i vattnet när jag kommer haha! Håller även på och försöker organsiera nästkommande USA-resa så gott jag kan härifrån, kommer ju inte ha jättemånga veckor hemma i Sverige så lika bra och fixa med det som går härifrån. Det är alltså en fix-och-trix-vecka här i Bangkok, tänkte försöka ta lite semester från och med fredag tills det jag ska åka hem...som en liten julklapp till mig själv eller vad man nu ska kalla det! Just because I´m worth it...

Här i casa de la team Thai är det återigen fullt hus för idag ramlade två av Linas kompisar in här och ska vara här i tre nätter eller nått sånt, så nu blir det trångt i sängen igen haha! Det är verkligen jätteroligt att vi har så många underbara människor här på besök hela tiden, slipper ju knappast bli långtråkigt om jag säger så :-) Men...nu ikväll är dom i Baiyoke och äter så jag tänkte ta en softarkväll med en film när jag är färdigpluggad för idag... Ska bli sååå skönt! Ha det så bra så hörs vi snart igen!! //Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar