fredag 9 december 2011

För vi har tagit examen :-)

Tiden bara ruuuusar iväg... idag har vi nämligen tagit vår examen på Mahidol!! Vi redovisade våra presentationer om vad vi lärt oss här i Thailand, många tankar kring utbytet i det stora hela diskuterades och certifikat delades ut... Så nu får vi kalla oss examinerade utbytesstudenter...eller nått sånt! En sak är iallafall säker, nu är eran som utbytesstudent i Thailand officiellt över, vilket innebär att nu är det officiell semester tills vi åker hem...eller...vi har ju två tentor, två seminarium och en opponering att roa oss med i januari så helt semester är det inte men nästan... Dagen flöt iallafall på i typisk thailanda, ingen var riktigt säker på vad som skulle hända, vem som hade skrivit under vilket papper och en lärare fastnade i trafiken påväg till skolan, så hon blev helt enkelt en thaikvart (1½h) försenad vilket innebar att vi roade oss med att shoppa på marknaden och äta glass på Swenssen medan vi väntade hehe det gäller att ta seden dit man kommer helt enkelt!


Två glada MDH-studenter

...i väntan på läraren blev det en fika på Swenssen...

Finally!! Certifikat *check*



Hela nyexaminetade gänget

Efter skolan tog Lina och jag en tripp till Silom för att leta efter ett DHL kontor, på någe sätt har packningen blivit x antal kg tyngre än när vi åkte hit och eftersom det inte är så många veckor kvar gäller det att börja planera (!!??) för trippen hem till Svedala igen...för inte vill vi lämna kvar en massa saker här heller. Imorrn kommer vår kära vän Maria hit från HuaHin så ikväll blir det till att fira lite maniana, vi satsar på shopping, go mat och en 4D bio...låter som ett bra koncept i mina öron hehe! ...och den bästa examenspresenten av dom alla får jag imorrn för då ska jag nämligen unna mig en riktigt lång sovmorgon, för sömn, ja det är en bristvara här i casa de la team Thai... Livet som utbytesstudent är hårt!!
Puss på er!! //Em



ps. Lina har fått resfeber eller solsting eller någe annat allvarligt...med tre veckor till avresa står hon nu och provpackar resväskan på fullaste allvar och funderar på hur mycket vikt man kan tjäna in genom att plocka bort prislapparna på kläderna... iklädd en guldfärgad solhatt med tillhörande hakband så hatten inte ska ramla av...alltså jag döör, vilka sköna människor jag har omkring mig här! Ett gott skratt förlänger livet :-)

1 kommentar:

  1. Många grattiskramar till er på examensdagen. Sitter nu hemma i soffan i kalla Sverige och drömmer mig tillbaka. Hälsa Lina att jag tror att hon åtminstondfe kan tjäna 2 kg på prislapparna=) Nyss så hällde jag en hel vattenflaska över mig då jag skulle för jag hade glömt skruva åt korken, är nog lite trött av resan fortfarande=) Saknar er!!!! Blir så avis på glassen belv ju aldrig någon sådan, svårt att prioritera det där med maten;) Ha nu en underbar kväll med mat och bio de är ni SÅÅÅÅ VÄRDDA KÄRA vänner. Många pussar och kramar Vicki

    SvaraRadera