torsdag 1 december 2011

Jag orkar inte riktigt med mig själv just nu...

Alltså...den här förbaskade krigsskadan som jag har ådragit mig, såhär i efterhand så var det inte så himla smart... Jag har alltså kraschat rätt in i en sjöborre, något man absolut ska undvika att göra!! Så i över en månad har jag nu linkat omkring med ett lilaprickigt knä och trott att - jo då, klart det går över! Men icke...så idag har jag varit på utflykt till Bangkok Hospital, det erkänt duktiga sjukhuset här i Bangkok för att få reda på att sjöborreskador inte alls är så nyttiga. Taggarna bryts av inne i kroppen, hakar sig fast eller vandrar iväg (!) och kan då vandra emot leder eller ben...och...naturligtvis är så fallet med mitt knä *morr*! Fick till och med frågan om jag kunde känna när den rörde sig..blää säger jag bara (och nej-det känner jag inte...). Eftersom en antibiotikakur inte tagit väck skiten så är det nu dags för ab-kur nummer två, är det inte bättre efter den, ja då blir det röntgen för att se var taggskrället placerat sig...alltså...jag orkar inte riktigt med mig själv just nu helt enkelt! Jag har alltså gått och blivit med sjöborre...latjo värre! Klant-Emilie; japp DET är JAG!!



Efter alla intressanta besked på sjukhuset kände jag mig lite småtrött och vad piggar upp en bättre än....just, lite shopping i Siam. Hamnade på en jätterolig avdelning där dom sålde diverse udda heminredning, barnprylar, pysselgrejer och..ja you name it! Gick och skrattade för mig själv, vad får thaifolket allt ifrån?! och vem köper grejerna...uppenbarligen måste det ju finnas en marknad, annars skulle ju grejerna knappast finnas, eller??!

Jo just ja...gårdagen. Det var en riktig pluggdag med två inskickade arbeten och 150 sidor pediatrik sammanfattat. Naturligtvis så var jag lite smart och satte mig i Lumphini och läste, allt för att bättra på brännan hehe. Sen på kvällen mötte jag upp en massa utbytesstudenter från Thammasat (ett universitet här i Bangkok). Vi var först och käkade på en roof-top restaurang och sen bar det av till Khao San Rd där vi intog ett gäng buckets från en rullande gatubar, som fixade fram både stolar och bord och musik (service). Sen drog gänget vidare och dansade långt in på småtimmarna. Taxiresan hem var som valigt en resa för sig själv. Först fick jag pruta till förbannelse...sen hittade ändå inte chaffisen (hur svårt ska det va, skaffa kartbok för i helskotta!) så jag hoppade ur taxin i farten mitt i en korsning för att sen hitta en annan chaffis som körde mig hem på taxameter. Lycka! Allt som allt, en mycket trevlig dag/kväll/natt! Man träffar så mycket roligt folk här hela tiden...


Plugg i Lumphini

Å kväll på Khao San...våran lilla bar :-)

Ett gäng glada utbytesstudenter

Åsså buckets

Nu väntar ja på att Ev och Bee ska komma hem från PhiPhi, sen blir det en sväng till Khao San Rd igen, vi har nämligen ett uppdrag som ska utföras ikväll (säger inte vad hehe). Misstänker att det lär bli morgontimmar innan vi är hemma igen, det är ju ändock Bee:s och Ev:s sista kväll här för imorrn åker dom tillbaka hem ill Sverige. Kommer bli gråtkalas då igen kan jag lova...herregud, var tar tiden vägen??!

Nu ska ja va en duktig student och plugga en stund innan galningarna kommer hem... Hörs snart igen! Kraam /Em

1 kommentar:

  1. Hahaha, ni skriver så underbart underhållande.Ni får berätta om plugga/resa/party när ni kommer hem till Svedala igen. Ha det gött. Lotta på c-op.

    SvaraRadera