söndag 4 december 2011

I Thailand gamblar man...så är det bara!

Igår morse gamblade jag återigen med livet som insats och tog återigen en minvan med tillhörande kamazakiechaffis till HuaHin. Efter att, vi det här laget, ha åkt runt hela Thailand i olika minivanar så kan jag lova att sträckan mellan BKK-HuaHin måste vara traffikerad av de värsta chaffisarna ever! Dom har garanterat fått sina körkort i julklapp för jag tror inte att det finns en endaste liten trafikregel som dom vid det här lagit inte har brutit mot. Varje gång jag kommer fram helskinnad känns som ett mirakel... På måndag fyller Thailands Kung år och eftersom Kungen är otroligt stor här i Thailand är det holiday, det är mycket folk i rörelse och...då blir det trafficjam! och det så det heter duga....jag vet att jag sagt det förr men jag säger det igen; det finns för många bilar i det här landet, dom får helt enkelt inte plats på gatorna...det blir liksom tvärnit! Men...inga problem för minivanschaffisarna inte, dom slänger sig på tutan och kör på den obefintliga väggrenen istället...alla sätt är bra utom dom dåliga heter det ju *pust*!!

Kom iallafall återigen fram helskinnad till HuaHin och slängde mig givetvis på en motorcykeltaxi (bara för att gambla liite mera...) och åkte iväg och mötte upp ett stort svenskgäng för lite lunch. Sen bar det av hem till Marias "svenskby" (jo visst kan man väl kalla det så; stället ägs av en svensk, här bor det nästan bara svenskar, det pratas svenska, det finns svenska flaggor och dom spelar svensk musik på restaurangen...). Det solades, volleybollades och tävlades i diverse konstiga grenar...elelr vad sägs om leken" vem kan gå längst på botten av bassängen" som ett exempel. Sen piffades det lite innan vi gav oss ut i HuaHin natten som på något märkligt sätt lyckades bli mer än tidig morgontimma innan vi kom hem efter en gaaalen tuktuk-färd. Maria och jag var på en av de stora helgmarknaderna (dom första julklapparna är inköpta), som jag tyvärr glömt namnet på, innan vi mötte upp resten av gänget på en...jodå SVENSK restaurang, som tydligen serverar både pannbiff, köttbullan och pytt i panna...nästan lite skönt att vi ätit äkta thailänska kycklingspett på marknaden innan... En annan sak som jag blir så fashinerad över här i HuaHin är hur uppenbart de thailändska brudarna "arbetar" på krogarna, gatorna och ja...you name it! Dom finns överallt, tillsynes oskyldiga och sen anfaller dom de västerländska männen mer eller mindre i flock...hur gör djur...fast på dansgolvet...eller på baren...återigen det är med gambling alltså; man vet inte riktigt hur det blir, det är bara slappna av och låta det hända...tror iallafall att både thaikvinnorna och de västerländska männen känner sig som vinnare haha!

Gamling på hög...eller kanske låg...nivå


Heejaa Sverige!!

kvällsmat på matmarknad

chilli nån??!!

mycket folk

...visst väl att det fanns öl med rosa elefanter på hehe... (T-B varför har du aldrig berättat det??!)

födelsedagsfirande för Kungen


Nehepp hörrni...ny dag nya möjligheter!! Fast...verkar vara så att jag faktiskt vaknat först för en gångs skull, undrar hur det gick till egentligen... Ska avnjuta en knäckemacka med bregott och prästost, jodå sån lyx finns här i mini-Sverige hehe...hörs snart igen! kraam //Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar