söndag 11 december 2011

tredje advent....var sjutton är julstämningen??!

Idag har solen värmt upp Bangkok precis hela dagen och gänget här har tillbringat dagen i Lumphini då vi börjar känna oss lite bleka nu, flera dagar sen vi låg på en sandstand senast och färgen bara rinner av en, tragiskt! Så dagen fylldes med att powerwalka och plugga i solen mest hela tiden...det gäller att utnyttja tiden till max hehe! Idag är första gången sen jag kom hit som jag upplevde det ganska så kyligt dock....inte alls lika varmt och fuktigt som det brukar, kan det bero på att det är tredje advent månne, vintern känns långt borta när man fryser här i Bangkok, det kan jag lova, jag kommer seriöst frysa ihjäl när jag kommer hem... Kvällstimmarna har även dom fyllts med plugg för min del, medan Lina och Maria är på julklappsshoppingrunda. Känner mig mycket nöjd med dagens insats, känns bra att vara relativt färdigtpluggad med en kurs som i Sverige har introduktion imorrn...vågar man säga att det går bra nu?! Här är alltså julstämningen lååångt borta, även om det är julpyntat mest överallt och alla shoppingcenter spelar jullåtar på högsta volym...har till och med sett en snökanon som sprutade papper men ändå, det är omöjligt att fatta att det är julafton om sisådär två veckor när man knappt har koll på vad det är för dag. ...och...som om jag egentligen bryr mig...Lina och jag ska spendera julafton i djungeln i Kanchanaburi tillsammans med våra underbara thaivänner - ska bli helt fantastisk roligt!!




Väntar på att mina kära roomisar ska behaga sig komma tillbaka med dagens inköp, sen bär det av vidare till Khao San Rd där vi ska möta upp några andra kompisar till Maria och sen ska vi fira...att det är tredje advent...eller att den är söndag...eller att vi är vi...eller nått annat spontant som dyker upp under kvällen *ler*. Må så gott, jag har faktiskt inte så mycket mer och svamla om idag om ni inte vill veta allt om psykiska tillstånd, barnsjukdomar och geriatrik (...tror inte det va...). kraam och en fortsatt trevlig tredje advent //Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar