fredag 16 december 2011

Då var man på rymmen igen då...

...och det blev nästintill raka vägen från Khao San till flygplatsen imorse, packade väskan mitt i natten och har alltså inte en blekaste vad jag har slängt ner i ryggan denna gång hehe! Undra när man (läs jag...) ska lära mig att jag kanske måste lära mig planera lite bätte, men det har ju funkat hittills så det ska nog gå bra den här gången också. Lämnade casa de la team Thai all by myself medan resten av gänget fortfarande snarkade så gott, fick tag i en taxi, checkade in och fick reda på att planet var försenat en timme. Skit, kunde ju tagit sovmorron jue! Men loungen va öppen, det va gratis frulle och riktigt gott kaffe så det vägde ju upp en del... Somnade som en klubbad på flyget och blev väckt när det var dags för frukost nummer två...är återigen förundrad över hur mycket man hinner med på en flygresa: hann somna och sov sååå gott när frukosen serverades, hann med en påtår och sen återstod det 40 minuter av flygningen, som hade en totaltid på en dryg timme...kommer ihåg nånting från skolan när jag läste fysik att klockan gick olika fort beroende på var man befann sig och exemplet var mellan flyg och på marken...det var där nånstans som jag insåg att fysik inte var min starkaste sida men kanske skulle ha lyssnat lite mer noggrant för då kanske jag hade förstått mig på fenomenet...nu kan jag bara konstatera att det måste ligga nån sanning i teorin. Landade till och med före utsatt tid i...Phuket. Ön som jag egentligen inte alls hade tänkt besöka under min vistelse här i Thailand, men nu när jag har en vecka tillövers och jag varit i princip överallt annars så var det bara krypa till korset och flyga hit. Varför ville jag inte åka hit undrar ni nu säkert och...jo det ska jag berätta: gillar inte när alla och då menar jag ALLA pratar svenska, när man kan se V75 live på barerna eller när försäljarna ropar "billigare än Ullared..." efter en på marknaderna... ser det som en av alla fieldstudies som jag bedrivit här, måste ju veta vad alla pratar om :-)

Efter en lite snurrig och verkligen icke-organiserad minivanresa där jag tror att vi lekte hela havet stormar eller någe sånt då alla bytte plats gånger massor i bilen, så levererades jag iallafall till mitt lilla hotell och fick ett underbart rum som är en mindre svit!! Så här mycket plats har jag inte haft sen jag var hemma i E-town; stor säng med underbart mjuka kuddar (kommer sova gott inatt), en soffgrupp, en köksdel, en jättebalkong och ett stort badrum -- me like!! Spenderade eftermiddagen på stranden, den är inte så pjåkig den heller och inga jobbiga försäljare -- me like igen!! Så hittills är Karon faktiskt över förväntan måste jag erkänna! Har dock hört svenska precis överallt...snubben på lunchplacet som ville få in bestick tog iallafall priset; "sorry can I have a...öhh...gaffel" på klingande värmlänska, tror ni jag skrattade eller??!! Jisses, hur klarar folk sig egentligen?! hehe min typ av humor! Sen har ja även sett skylten till "Håkans bar", färjan-Håkan om ni kommer ihåg, visste faktiskt inte att det var hit svensk television skickade honom när dom la ner projektet "Färjan", kanske ska ta och svänga förbi där ikväll...sen bor jag även granne med "Harrys" så känner mig nästan som hemma, undrara om konceptet är detsamma...


...ni kan va lugna, lite nytta har jag gjort också...


helt okej studiemiljö

"don´t leave anything except your footprints"

Vet ni va, nu ska ja ut och göra byn eller vad man kan kalla det...hörs snart igen! Trevlig fredag på er! //Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar