lördag 17 december 2011

Inga konstigheter här inte...

Då har det gått ett drygt dygn här i Karon...vädret har idag varit på sitt näst bästa humör med sol mest hela tiden, vattnet har varit på gränsen till kallt (ja jag är acklimatiserad...) och jag har blivit lite lagom friterad idag då jag tillbringat 5h mitt i solen på sandstranden -- lovely, inge parasol här inte!! Så kan väl sammanfatta det hela som att jag har faktiskt inte gjort ett skit idag mer än existerat, ganska skönt med såna dagar ibland måste jag säga...


Tog en promenad på kvällen....eller...tänkte ta en promenad innan det blev mörkt men då öppnade sig himlen och regnet öste ner så fick bli en vätskepaus på en pub innan jag kunde fortsätta...Morrade lite för mig själv när jag tänkte på mitt paraply som låg hemma på hotellrummet, bara för att några timmar senare konstatera att paraplyskrället legat i min väska precis hela tiden (tror jag börjar bli lite lätt dement, inge bra att ta det för lugnt hehe). När jag väl hittade det hade det naturligtvis slutat regna... Tog dock en promenad längs strandpromenaden och hamnade slutligen på "Håkans Bar", inga konstigheter med det inte, är man svensk så är man... Fick ett gäng galna ryssar som bordkamrater, inge konstigt med det heller...det vimlar av ryssar här. Va rätt spännande att försöka hänga me i konversationerna som va på ryss-engelska, nästan ännu lurigare än thai-engelskan I can tell! Maten va go, drinkarna va välblandade och Håkan him self was in tha house och va faktiskt en riktigt trevlig prick! En lyckad kväll helt enkelt, en pepparkaka bjöd han på också, bara en sån sak...



Håkan himself

Imorrn ska jag på nya äventyr igen, ska tydligen gå en lokalbuss härifrån till Phuket Town, kan ju sluta med att man hamnar var som helst men det är det där med att gambla vet ni, ska försöka att inte komma bort alldelens...sen får vi väl se vad jag tycker när jag väl är där om jag stannar kvar eller fortsätter på nya äventyr, det är det man inte riktigt vet hehe! Rätt skönt att inte ha nån som helst plan...

Å på måndag morron ansluter min käre team Thai medlem Lina till strandlivet tjoohoo :-)

//Em

1 kommentar:

  1. Thai-Lina med fluff17 december 2011 kl. 18:27

    Weeho är dig hack i häl, snälla vänta in mig med brännan bara ;)ses snart! Kramisar

    SvaraRadera