måndag 19 december 2011

Far...jag kan inte få upp min kokosnöt! Eller.....

Greetings from Khao Lak

Har idag uppgraderat solbrännan från brun deluxe till brun extra allt...Det har varit finfint väder här i Khao Lak nämligen och dagens val har alltså varit; hmm...ska jag sola ryggen, framsidan eller ska jag bada i havet?! Dock var morgontimmarna ganska så orolig, fick nämligen ett sms från Lina som befann sig på en nattbuss från Bangkok att hon var försenad, skulle vara framme kring 5 imorse och när klockan närmade sig tio försökte jag ringa henne men då sa en vänlig röst i telefonen att samtalet inte kunde kopplas fram. Började naturligtvis fundera på hur man enklast anmälde en missing people här i Thailand...nån halvtimme senare fick jag äntligen tag i henne, hon befann sig på nån lokalbuss mitt i djungeln, lät ju lovande... Ytterligare några timmar senare så ringde hon igen, snart skulle hon vara framme...å snart på thai handlar ju om en tid mellan 2 minuter och 2 år så det blev jag ju inte mycket klokare på...Behöver jag säga hur lättad jag var när hon kom gåendes på stranden??!! Kramkalas mak mak!! Stackarn hade då rest med åtta bussar och ett minipickuppflak i närmare 20h för att komma hit, grundlurad av försäljaren på Khao San Rd såklart...kommer aldrig mer köpa en biljett från nått turistställe, var så säker!! å Linas kommentar till resan var: ja men det var ju fin natur i bergen iallafall...haha det är bara slappna av och låta det hända!! Nu är iallafall team Thai (ja resterna av det...) samlade här i Khao Lak tjoohoo!!




På kvällskvisten strack vi ut på en strandpromenix...något som blev lite av ett Robinsonäventyr då jag hittade en kokosnöt på stranden som jag naturligtvis fick för mig att den skulle öppnas och...jodå...en stund senare hade jag lyckats bryta mig in i den... Em-kokosnöten 1-0, att sedan nöten luktade lite suspekt så vi inte kunde smaka på innehållet var ju tämligen en miss... Em - nöten; ett lika. Att jag sedan fick det lätt illaluktande kokosmjölken över mig och sedemera luktade rutten kokos måste ju tyvärr erkänna att nöten - Em blev 2-1...hatar att förlora, hoppas jag slipper bli utröstad i ö-rådet hehe...


nummer ett: hitta en kokosnöt

nummer två: kasta nöten...

...å försök om möjligt att träffa en sten istället för sandstranden.


nummer tre: bryyyyt upp nötskrället

Em - nöten 1-0

tjoohoo

Välförtjänt vätskepaus

...med übermyysigt sällskap!!


Kvällen spenderades med resten av Sverigegänget på samma matställe som igår. Här arbetar tidernas roligaste thai-ladyboy som servitris och naturligtvis blev det utfrågning om allt från bästa hudsalvan, hormonbehandlingar och relationer till diverse mer eller mindre privata platsikoperationer... Att han/hon/den/det sen delat upp oss i familj ett, två och tre (för att underlätta notan) samt att han/hon/den/det noga repeterade alla beställningar gjorde att kvällen blev komplett. Haha jag döör, va hur skoj som helst!

Familj ett, två och tre...

Em och Susanna

Susanna, the Ladyboy och Carina :-)

Nu har jag inte mycket mera att rapportera idag...klockan ringer tidigt imorrn då vi ska bege oss ut med en longtailbåt till en annan strand nånstans här i närheten. Hörs snart igen :-) kraam från Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar