måndag 12 december 2011

Slut som artist...

....eller...det är måndag...och vi kom hem väldigt tidigt från Khao San....imorse alltså!! Så idag går det en aningen i slowmotion, eller...jag har pluggat och plugga och pluggat och mailat och pluggat och mailat och pluggat ännu mera. Ett tag kände jag mig som en kontorsnisse där jag satt med flera olika fönster öppna på datorn och försökte få en massa vettigt gjort på samma gång som jag drack kaffe och pratade i telefon. Ni hör ju själva. Kom iallafall ihåg att anmäla mig till tentorna i januari...DET ger helt klart pluspoäng då januari fortfarande känns rätt avlägset även om det in reality närmar sig med stormsteg. Några effektiva timmar senare, och lite lätt skrämd av en artikel på Aftonbladet som skrev om nån man som fått tredje gradens brännskada i ansiktet efter att han somnat med huvudet på sin dator (heja aftonbladet, det är när man kan läsa sånt som man vet att det inte hänt nått vettigt i världen...) så begav jag mig till Lumphini för lite meditation i form av 2 miles powerwalk. Nått som var lite synd var ju att jag idag var en aaaaningens för tidig för att få uppleva nationalsången. Den spelas nämligen dagligen klockan 8 på morgonen och klockan 6 på kvällen och då stannar hela stan upp, inklusive alla motionärer i parken (förutom Lina förstås som inte alls vill bryta sitt flow när hon springer för nationalsången haha). Det är en rätt mäktig upplevelse...


Khao San Rd

Glada gänget

thaifolket tål inte så starka buckets haha

En glad Maria :-)

 Ikväll blir en pluggkväll, tre studenter i casa de la team Thai och alla vill bli klara med sina arbeten innan helgen. Idag är det Lina som får den största guldstjärnan, för hon är nästintill klar med sin uppsats, bara lite småfix och sen är det opponering som gäller även för henne!! Jag är såå glad för hennes skull... Imorrn är det jag som ska "hospitera" eller vad man nu ska kalla det, på traumacenter på Siriraj hospital, önska mig lycka till, kommer garanterat bli en spännande dag. //Em

ps. På Khao San kan vad som helst hända och igår var det dags för tredje teammedlemmen i team Thai att gadda sig... Det gick hur bra som helst även om hon var mucho nervös innan...

..före...


...går finfint det här jue...


klart!! visst blev det snyggt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar