lördag 27 augusti 2011

Bortskänkt?

Har farit kors & tvärs över halva byn idag.. Jisses, promenera i flippisar, smart drag.. Men det var antingen det eller riskera att fötterna skulle mögla.

Vi har åkt fram & tillbaka, upp & ner, vandrat & vandrat lite mer. Hur svårt ska det vara att hitta lakan egentligen. Mission impossible, släng dig i väggen- det här är en riktig kamp! På riktigt. Det krävdes ett vattenhål innehållande Singha för att ens överleva denna pärs. Tur att pappa hittar lite här han också.. (okej, okej.. jag vet, jag hittar inte, men vi kan väl låtsas?) Han visste var det fanns ett stort elektronik varuhus, så dit åkte vi. Där har dom ju garanterat lakan, eller hur? För det var ju det vi skulle ha egentligen. Vi kom hem med högtalare till datorn, filmer, kabel till tvn så man kan kolla på filmen samt en router. Alltså, det är ju märkligt att det ALLTID slutar med elektroniska atteraljer när man handlar med nån av manligt kön, eller? Pappa blev som ett barn där inne, "oh, det är skit billigt, fan, ska du inte ha ett par högtalare? Jag: men pappa, jag ska ju få med mig allt hem också.. Han med lysande ögon: Ja, men det är inga problem, vi får börja skicka hem grejer innan du ska dra.." Ha ha, okej. Måste erkänna att det är rätt schysst att ha lite bättre ljud när man lyssnar på musik..

Vi avslutade trippen med att ta en tuk tuk hem. Jodå, att vi ens överlevde, det var ju bra. Har aldrig sladdat med en tuk tuk tidigare.. När jag sa till chauffören " you drive good" & gjorde tummen upp tittade pappa nervöst på mig, tog tag i sidan & sa till mig: men för fan, hetsa honom inte nu! Sen gasade chaffisen på utav tusan.. Ha ha! Jag trodde vi skulle dö.. Chaffisen skrattade & sa " I can drop your father off and you can come home with me, you´re very beautiful" jag skrattade & pappa sa "yes".. Då tittade jag på min kära, halv döva far & frågade- hörde du vad han sa? "Ja, han sa att du var beautiful".. Jo, pappa.. Tack för den, ge bort mig bara... Jag valde att inte säga vad han sa förrän vi hade hoppat av & tuk tuken var på behörigt avstånd..

Imorgon ska vi åka & kolla efter några alternativa byrålådor så jag & Emilie inte behöver ha kläderna i köksskåpen.. Tror han har lite dåligt samvete för det där med garderoberna :)



Galet mycket elektronik...


Den sladdande tuk tuken


                                                 Hemsk bild, men den bjuder jag på! Lagom moist.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar