söndag 14 augusti 2011

Har hittat min kärlek!

Idag kom den till mig.. Uppenbarade sig som en prins på vit springare.. Dessvärre fick jag betala för honom, men här är han:
Denna vackra, vackra maskin.. Jémapelle, mon cherié.. & alla andra romantiska franska ord jag inte kan..
ÄNTLIGEN! Nu är ordningen återställd..

Idag har jag varit & tittat på olika tempel.. Helt otroliga byggnader, har sett en massa olika former av Buddha. Vi började vår tur med att åka med BTSen & sedan byta till båten som tog oss till Grand Palace, en fd kunga bostad nu öppen för allmänheten. Enda nackdelen var att du var tvungen att kyla dig, dvs långkjol, täckta skor & tröja.. Behöver jag ens nämna att det var >30 grader varmt & nästan strålande sol?? Man skulle kunna säga att det rann om mig, men det är en underdrift.. Jag som är svetlana en vanlig sommardag i sverige! Blä! Men det är bara att bli vän med sin svett.. Det verkar nämligen vara ett återkommande tema denna resa :) Min privata guide, tillika lärare har varit en ängel hittills.. Visat mig alla tänkbara ställen & gett miljoner med tips.. Önskar bara att jag kom ihåg allt.. Ska ta med mig en karta imorgon, så får hon kryssa i var vi varit så jag kan visa Emilie när hon kommer..

Tänkte lägga upp lite bilder på den nya chaûton (varför har jag börjat med en massa franska ord??) för er som vill se!





Ursäkta röran!! Men tänk på att bilderna togs igår när jag precis kommit fram..

På återseende!
//Eveline

3 kommentarer:

  1. Det ser väldigt fräscht ut! Schysst att du fått en guide! Du får leta upp en pool att svalka dig i! Puss

    SvaraRadera
  2. Snyggt och frächt rum! Du bäddar väl varje morgon och viker svanar/ rosor av filten? :-) Puss Elin

    SvaraRadera
  3. Ser ju as bra ut, vilken klippa han är den där P.O =) trots garderoberna.... Najs att du äntligen ha fått din vattenkokare, känns tryggt o veta =) Har du vågat testat kaffet på restaurangerna, ta isf fresh milk annars kan du få en rejäl sockerchock på köpet!!
    Du jag vet precis hur vidrigt det är att glida runt på Grand Palace med lånad långkjol och nån slags skjorta... Fick även turen att få en ljusblå variant...mmm mkt nöjd!! Men jag lovar att du kommer acklimatisera dig något framöver, så håll till godo!! Massa svettiga kramar (precis tränat =)) //sara

    SvaraRadera