fredag 26 augusti 2011

Vilse i Bangkok...

Faktiskt.. Jag vetetusan hur det gick till.. Okej, inte helt vilse, men kom definitivt inte dit jag trodde! Pappa är på väg hit & ska besöka mig, han ska jobba här i en vecka & ska spendera helgen hos mig, Han skulle fixa lakan, men hann inte. Okej, såklart kan jag fixa det! Slog upp stora kartan & kollade efter shoppingvagnar, tänkte att där det finns varuhus finns det lakan. Hoppade på BTSen tillsammans med halva bangkoks befolkning & åkte till shilom, där fanns det massor av shoppingvagnar på kartan. Inser snart att detta inte var något vanligt varuhus. Gucci, Prada, Hermes.. Ja, ni fattar.. Hittade lakan för 5000 baht. Som hittat, bara det att jag hade lämnat visa kortet hemma & hade bara 1000 baht i plånkan. Okej, tyvärr pappsen, men inte ens det faktum att du är min pappa rättfärdigar inköp av lakan för 1000 spänn :)

Inser ju snart att detta inte var en affär för mig med min för tillfället tunna plånka, stövlar ut & går & vad ser jag då.. En stor monter med Absolut Vodka Reklam, mycket vackert!

När jag står där i mitt turistigaste mode, med flippisar, shorts & kameran i högsta hugg känner jag plötsligt en liten försynt klapp på axeln. Där står en man & frågar om jag kan prata engelska.. Öhh, ja.. Så frågade han om jag visste något kaffe place inne på varuhuset. Erfaren som jag är så svarade jag det finns ett starbucks & ett franskt fik på våning 3.. He he.. Så frågade han om han fick bjuda på en kopp kaffe. okej då, det kunde han väl få, det var riktigt skoj att prata engelska med någon som inte har thai klang! En trevlig korean som ska börja arbeta här & gärna vill träffa nya vänner!

Redovisningen gick bättre denna gång, inget tuggummi & ingen felsägning.. Redovisning- Eveline 1-1 ytterligare en reducering.. WORD!

Pappa har precis landat, genom blixt & dunder, var tydligen ganska läskigt & ryckigt.. Men nu är han på väg..

Kram på er!!



                                                    
                                                                        Redovisning...





                                                                         Varuhuset..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar