torsdag 11 augusti 2011

Har jag allt nu!!?? Eveline spekulerar..

Jaha, nu kan man ju säga att det brinner i knutarna.. Tänk vad fort det går! Frågan är, har jag allt? Svaret är förmodligen ett fett nej.. Det förstår nog alla som känner mig! 4 månader & endast en resväska, herregud! Det nästan kliar i fingrarna, jag är ju ändå tjej & vi brukar ju ta med oss en väska för 2 v.. Jag vet att det finns massor att köpa när jag väl kommer fram, men det känns liksom lite galet.

Ska jobba sista natten inatt, sen ska jag INTE gå & lägga mig utan hålla mig uppe & fïxa det sista, sen plockar Fia upp mig vid 11 för att skjutsa mig till arlanda. Flyget går 14.30. Känns som en jävligt bra plan eftersom jag är flygrädd & ska sitta alldeles själv (förhoppningsvis inte i närheten av någon skrikande unge, det ingår inte i min planering) så kommer jag ju att falla ihop medvetslös & sen vakna utvilad i Bangkok, eller hur??

Allt blir så verkligt när man börjar ta farväl av alla, men 4 månader går sjukt fort & som jag ska njuta av denna fantastiska upplevelse, på både gott & ont! Linda, kan du inte behålla lillen i magen till jag kommer hem så inte traditionen med att jag är först på plats bryts?? Kom igen, för min skull? Det är ju så mysigt att va gravid, eller? :)

Jag läste igenom kursplanen igår & blev sååå taggad! Jag kommer lära mig massor :) Frågan är ju bara hur det blir att vara student nu när man jobbat ett tag, inte vara hands on så att säga, utan bara observera, vad tror ni, klarar jag det?! Ha ha!

Försov mig idag & missade en bokad tid hos kvinnan som ska/skulle hugga ut en stav ur armen på mig & sätta dit en ny. Skit också, men jag väljer att ta det coolt, maniana! Tror helt ärligt att det är det enda jag sumpat i planeringen än så länge.. Impad av mig själv! Inte mycket som kan stressa mig nu, eller jo- om man inte kan ta med sig kaffebryggare till thailand.. Emilie, glöm inte en jävla massa kaffe! Jag har Nez kaffe, men med tanke på att jag är ivas kaffetunna (delad 1:a plats med Tim) så kommer det nog va slut när du kommer...

Nu ska jag dona lite till, försöka reda i detta kaos..

PS Nån som vet hur man mördar bananflugor? DS

//Eveline

1 kommentar:

  1. Om jag kunde skulle jag behålla magen tills du kommer hem, men med risk för att en jätte vill trycka sig ut genom mig i början av december känns skrämmande, så svaret blir tyvärr nej min vän;) tänk nu inte på allt du missar här i Sverige utan njut av det du ska göra där.... vi finns ju kvar när du kommer hem!!
    KRAM Linda

    SvaraRadera