tisdag 30 augusti 2011

Emilie- jag har klantat mig!

Förlåt Förlåt Förlåt Förlåt Förlåt Förlåt Förlåt!! Det enda jag skulle göra var att ändra på texten så att Styggbjörn kan läsa, han har ju blivit lite till åren & behöver ha bättre text.. Men nu har jag lyckats ändra på ALLT, visst, en fin färg, men det var inte meningen, & vad hände med en massa svalor i övre kanten? Det är väl ingen begravningsblogg? Nu vågar jag inte röra något mer, jag lovar härmed att överlämna all teknik gällande bloggen till dig Emilie.. Varför ska jag pilla på allt jämt?
Kom hem redan kl 16.00 idag, det händer typ aldrig! Avböjde t.om att gå & shoppa med klasskompisarna för jag var så trött. Missuppfattade igen  & trodde att vi skulle börja kl 8 idag. Vi började 9.. Smart.. Jag ville nämligen mörda min klocka imorse när den ringde..

Det är ju alltid någon som inte riktigt förstår vad läraren menar, så då får läraren ta ungefär 15 min på sig att förklara, samt att jag har för mig att rekordet på att vara på samma powerpoint slide är 20 minuter.. Då är det inte kul att vara jag! Nämligen: det absolut värsta med att ha hår som lyser över halva Bangkok samt att vara den enda västerlänningen är att man aldrig kommer undan, lärarna är noga med ögonkontakt med mig.. De andra kan sitta & blunda, pilla med mobilen viska sinsemellan (ja, det är så det funkar här..) & skicka lappar.. Hur gärna jag än skulle vilja "drömma mig bort & plugga nåt annat i tankarna" så måste jag sitta som ett ljus & nicka medhållande till allt, för sanna mina ord, det kommer en kommentar som lyder:
-So Everline, how do you do this in sweden, eller what do you think Everline? Vid ett tillfälle så hade jag INGEN aning om vad hon ville att jag skulle svara på.. Då fick jag köra den här: ohh, I´m not sure I understand, could you explain again? Fult, men det funkade.. De är väldigt nyfikna på hur det funkar hemma, likväl som jag är ordentligt fascinerad över hur det är här, alla är såå genomsnälla.. He he.. Jaja, som sagt, det är bara att vara aktiv, hur trött man än är!

Idag under lektionen gjorde jag en ordlista på roliga uttal som jag tänkte dela med mig av, dessa uttal är generella & kan därför användas av er när ni reser hit, kan även förklara varför jag ibland har lite bekymmer med vad det är för uppgifter jag ska göra:

     Thengelska                                Engelska

hypocalcemia                               hypoglucemia
meal                                             milk
cheese                                         cheek
cly                                               cry
play                                              pray
peach                                           peace
straight                                         stress
dungeon                                       danger
breething (inte riktigt breathing)     greaving
tryed                                            tired
chain                                            shame


Eftermiddagen spenderades på sjukhuset, en föreläsning om monitorering av PICU (pediatrisk intensivvård) patienter. har aldrig någonsin hört en föreläsare som pratar så fort! Hej & hå vad det gick!

När jag kom hem satte jag på Bengtn (vatten kokaren) i vanlig ordning, sen skurade jag golvet. Vet ni vad som händer när det blir blött på ett blankt klinkergolv? det kan jag tala om.. Det blir snor halt.. Tack & lov så hittade jag balansen innan jag drog på arslet, hade ju varit snyggt att dra igenom balkongdörren, liite svårt att förklara den kanske.. Inte hade jag kaffet i handen heller.. jag skrattade lite för mig själv & tänkte, tänk om Emilie hade varit här då hade vi kunnat asgarva ihop åt det här! Ha ha! Snart så :)

Nu ska jag fortsätta med mitt plugg, plugg & plugg.. Tur att man har helgerna ledigt iallafall! Jesus! Ska fortsätta skriva om "Thermoregulation in the newborn" (värmereglering hos nyfödda) & sen måste jag läsa 3 artiklar om urträning ur ventilatorn för barn innan jag kan gå & lägga mig..

Puss & kram!



Fika "bröd", det är en liten kaka under färgä.. öh, jag mena glasyren ;)


                                                 Mina coola klasskompisar! Hej hej!


                                                          Jag & A, som ser till att jag får frukost..

                                             
                                      Hade lite klack idag & då blev man liiite längre än vissa andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar