fredag 19 augusti 2011

Dagen D






























Emilie, du är en riktig fixare.. Vilken tur! Dessvärre hamnar bilderna helt okontrollerbart lite varstans för tillfället.. Ha ha! Måste lära om..




Bilderna här ovan visar fikarummet, man betalar 300 baht i veckan, så får man fika & lunch.



Alla som läst mitt inlägg som skrevs igår (under en flik ovanför de vanliga inläggen) vet att det idag är dags.. Presentationen om congestive heartfailure., eller var det terapeutic hypothermia? ;) Det är det man inte riktigt vet!






Förresten, jag åt en kvist i förrgår.. En riktig kvist, med blad & allt! Jag måste ju prova allt vet ni! Smakade rätt okej faktiskt, bladen var lite beska & jag domnade lite, men annars var det helt ok.. Ha ha! Som alltid såg klasskamraterna till att jag fick- non spicy!! Har fått lära mig att det heter Mai Pet.


3 nätter i rad har jag känt att marken gungar lite, särskilt när jag ligger i sängen, man kastas liksom i sidled (okej, kastas är att ta i, snarare gungas, men det låter bättre..) & har alla nätter trott att det är små jordbävningar.. Kom precis på, i skrivande stund, att det måste va BTSen, eller? Kan det vara jordbävning?








Det här är Ten (jajemen, nu jäklar..) Han kommer från kambodja & jobbar på akuten & IVA på ett ideelt barnsjukhus där. Sjukusets funktion varierar, då det beror på hur mycket bidrag det fått den månaden. För att klara sig bra ekonomiskt så jobbar han natt på sjukhuset & dagtid jobbar han som guide, närsonmhelst han är bokad, så det är inte alltid han hinner sova.. Herregud, eller som han säger oh my Buddha.. Ha ha!



Ten & jag ska söka artiklar om weaning.. Det var som jag trodde, ur ventilator..



Nu måste jag öva lite inför föreläsningen.. Ska dock inte läsa direkt ur papprena, då det i princip bla står, direkt översatt: På höger sida av hjärtsvikten: omöjligt att pumpa mycket blod in i kärlet till lungan på grund av blodstockning på högra sidan av hjärtat, blodflödet börjar backa upp i kärlet.. Jag vet inte hur det är för er, men när jag läser engelska som inte är formulerat som vad vi anser vara korrekt, så blir det väldans svårt att prata!




Försök att uttala detta ord: cardiomyopathy, alltså med engelskt uttal.. Inte det lättaste va? Ha ha! Tungvrickning!




Adios Amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar