onsdag 24 augusti 2011

Hej!

Godmorgon!

Intressant gårdag, var på föreläsning om vätsketerapi hos neo barn & pediatriska.. Mycket intressant! Terapin liknade den vi har som riktlinje.Det är ju alltid bra! (för mig).. Vi satt på rumpan utan rast från kl 09-12.. Kaffetarmen bara vrålade! Ingen rast på 3 timmar..

Okej, är något nervös över hur jag ska hitta när det väl är dags för praktik.. Frågade mina klasskompisar var själva avdelningarna låg & vad som var bara för personal. De förstod inte. Jaja, vi får väl se!

Jag har ju en ny strategi, jag råkade bli kissnödig i skolan häromdagen. In på toa bara för att få en smärre hjärtinfarkt.. Det var bara ett hål i marken.. med porslin runt. Shit, okej.. Det höll på att sluta med en smärre katastrof, kan man kissa så utan att stänka? Är det därför det finns en dusch brevid? Försökte smita ut utan att någon skulle se vad jag ställt till med (översvämning) efter att ha duschat halva toaletten, med vatten förstås... Dessvärre så var det kö utanför.. Shit igen..inte fräscht...

Min strategi är nu att jag bara dricker så mycket att jag inte ska bli kissnödig i skolan.. Ha ha! Jag dricker ordentligt på morgonen, sen dricker jag inte så mycket  i skolan, utan mer när jag kommer hem.. Hälsosamt?? Men det funkar! :)

I måndags så gick jag till seven eleven & skulle köpa lite kaffe, har kommit på den briljanta iden att jag köper färsk mjölk i sån där liten förpackning & så har jag i kaffet.. Mumma! Jag tog mitt kaffe, köpte mjölk, gick mot skolan igen ( satt i biblan & skrev på ett arbvete), hällde i mjölken & drack.. FY TUSAN!! Jag hade köpt mjölk med någon oidentifierbar smak... Tror det var apelsin. Det var det vidrigaste jag druckit, någonsin.. Smakade nästan, ja,jag vet inte vad! Blä!

Nu ska jag gå & öva PE i skolan :)

Ha en fin dag! Här skiner solen redan..

Kram Eveline


Föreläsning om våld i hemmet




Nok & A, som jag skriver ett arbete med, i gruppen ingår även Sung, en kambodian.. Här käkar vi mat efter skolan igår..

1 kommentar:

  1. Hörru lilla tuttenuttan, charma nu inte alla där borta och ha det inte för bra... Vill ha hem dig sen igen. Kraaam

    SvaraRadera