onsdag 17 augusti 2011

Road trip..

Goddag på er!

Dag 2 är avklarad.. Nu är klockan 7.45 på morgonen & jag ska snart bege mig till skolan & påbörja ett arbete om, ja, om jag fattade det rätt så handlar det om avvänjning av något, jag tror det är om ventilatorer! Ha ha, det här med att förstå vad jag ska göra.. jaja, det handlar iallafall om nån form av weaning :)

Det värsta med att komma sent, är att man redan är indelad i grupper, har fått uppgifter m.m. Mina klasskamrater är så snälla & berättar vad jag ska göra, men det finns en LITEN osäkerhet i vad det egentligen är jag ska göra.. Shit!

Var ute & åt med klasskamraterna igår, fick då reda på att jag & min grupp (ytterligare en grupp) ska diskutera om vad jag uppfatatde var terapeutisk hypotermi, ytterligare eventuellt ett språk missförstånd! Måste dubbelkolla med läraren idag! Ha ha, jaja, det blir nog bra tillslut! Denna diskussion ska vara på fredag..

En av tjejerna i klassen, än så länge är vi inte indelade i pediatrisk, barnmorske- & vuxen gruppen, som har barnmorskeinriktningen bjöd hem mig till hennes hus igår, så jag & tre thaitjejer hoppade in i en bil & körde mot hennes hus. Som tydligen låg typ 60 min utanför bangkok! Jag frågade lite nervöst hur jag skulle ta mig hem sen igen.. Ha ha! Väl framme så fick jag träffa hennes hund, Beauty, jättesöt liten chiuaua. Vi hängde där ett par timmar & hon tyckte att jag skulle flytta in där istället, hon hade ett rum tomt, men att åka hemifrån kl 6 på morgonen för att komma i tid är inte riktigt min grej, så jag avböjde vänligt.

Senare på kvällen åkte vi in mot Bangkok igen, skulle äta på en restaurang med resten av klassen, & vi kom fram tillslut efter att ha virrat omkring i ungefär 1 timme, herregud, snacka om vilse, vi hamnade i ett byggområde, fick vända ett antal gånger, åkte runt & passerade i princip hennes hus igen & sen tillbaka. Att bensinmätaren typ blinkade hela tiden berörde henne inte.. Jag skojade lite nervöst om att " det är ju tur att du har bensin iallafall" & hoppades att hon skulle fatat vinken.. Det gjorde hon inte..

Alla är väldigt kram vänliga, mycket kroppskontakt & så vidare. Kulturen är så här.. Måste bara vänja mig helt enkelt.. De är lite mer hands on så att säga..

När vi skulle hem på kvällen så blev vi avsläppta på motorvägen (!!?) för att fånga upp en taxi hem.. Ganska intressant.. Det hade regnat massor líte tidigare på kvällen, så det var ju typ översvämning på vägen dessutom..

Nu måste jag göra iordning mig inför dagens utmaningar.. Om ni undrar varför jag inte skriver namnen på de jag umgicks med igår, så är det för att jag fasiken fortfarande inte kan deras namn.. Skit också...


Såhär ser mitt nattduksbord ut.. Tack Sarah, Richard & Aron för den fina bilden :)


Varje föreläsare presenteras & tackas av av studenterna..



Regn på gång??


På typ 20 min blev det helt översvämmat!


Nästan hela klassen


Avsläppta på motorvägen, utan reflexer! Ha ha!

Hörs sen! Stor kram till er alla!
//Everline

1 kommentar:

  1. Det är sååå kul att läsa om vad du fördriver dagarna och kvällarna med, vad duktig du är som skriver så oft,a fortsätt med det så kanske inte saknaden tar alltför mkt plats...
    Tjejen verkar ju gilla dig och det är ju ingen som är förvånad över. Jag sa ju att de skulle springa efter dig men jag trodde ju det skulle vara grabbarna :-) Jag vet inte hur det ligger till med gayförhållanden i thailand, MEN jag vet att i Indien och andra delar av asien så brukar killarna (alltså bara som vänner) hålla varann i handen och kramas helt öppet när de promenerar o så, lite annorlunda mot här i homofoba Svedala. Jag tycker det är mysigt, fram för mer närhet säger jag!!!
    Tror du att du vågar köra bil i Bangkok eller hur verkar det vara i trafiken?? Ska vi skicka ner reflexer? Jag tror man kan bli stenrik på att dra igång reflex-kampanjer i asien, det är ju kolsvart på kvällarna!!
    PUSSS från Elin!!

    SvaraRadera