tisdag 29 november 2011

Jag får stanna!!

Tredje gången gillt och med en klump i magen begav jag mig återigen till immigration för att fixa visum för min sista månad här. Som vanligt var det problem att ta sig dit, första chaffisen erkände efter att ha kört runt mig i en cirkel i 30 minuter att han inte alls hittade, så jag hoppade av på en liten gata och raggade upp en ny taxi...denna chaffis försökte även han virra iväg men han pratade iallafall thai-engelska (till skillnad från den första chaffisen som tappade löständerna när han försökte prata...) så tillslut så körde han mig rätt. Av tre möjliga tillfällen har jag varit på tre olika immigration här i Bangkok, galet, vad hände där??! Kom naturligtvis dit lagom till deras lunchrast och fick snällt vänta en timme, som senare blev nästan två timmar men denna gång var det ju värt att vänta för nu hade jag ääääntligen med mig rätt papper så nu har jag visa ända till 28e december! Såå skönt, nu kan jag släppa det...

Idag har det varit en pluggdag utan dess like...sammanfattat psykiatridelen i patokursen, skrivit på folkhälsouppgiften och fått glädjande besked av min skrivarkompis Jo att vår uppsats är anmäld till slutseminarium tjoohoo!! Nått som går bra iallafall... ;-) Men...nu går ögonen i kors snart, det tar på krafterna att sitta inne och vara effektiv hehe!! Det är lugnt och skönt här i casa de la team Thai, alla mina roomisar är iväg på äventyr, bara jag hemma och eftersom Lina har dammat bort alla myror så har jag ingen att prata med...meen...jag har GLÖGG, bara en sån sak!! Så nu blir det en något försenad adventsfika innan jag ska krypa till kojs och lyxa till det med en film eller två innan det är sovdags. och vet ni vad jag kom på idag, att om exkt en månad står jag med fötterna på svensk mark igen, DET om något är galet, var tar tiden vägen egentligen??!!


Adventsfika

Ett kort inlägg idag....Kram på er!! /Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar