måndag 6 februari 2012

En skön mix av mode, konst och sooolsken!!

Ojoj hörrni!! Detta blev ett låångt inlägg men internet har strulat... se det som trevlig måndagsläsning...

Här i NY är fashion, fantastiska varuhus och lyx som gäller...iallafall om man, som jag gjorde igår, spenderade dagen kring 5th ave. 6th ave. Madison ave. och kvarteren kring Central Park. Här avlöser de kändaste av märken Prada, Gucci. Hermés, Cavallo, Kors, Dior and so on...varandra och samtidigt är det en fashionshow att bara sätta sig på ett café och titta på alla människor som går förbi...trendigare människor får man leta efter, till och med hundarna hade lyxiga märken på sina små dräkter och skarfar haha! Dagens höjdpunkt; en limousine som fick parkeringsböter...nånstans trodde jag nog att en limo kunde stå nästan var som helst, men icke...det roliga var att troligtvis trodde väl chaffören till limon samma som jag för han blev verkligen mucho upprörd när han upptäckte sin röda lapp på vindrutan haha! No mercy - men det händer nog bara i NY!


när tillfälle ges gäller det att dra på sig high fashion med stort "H"

Prada

Kors

Dior



dagens vill-ha...

den lappade limon



Hann även med att vara lite kulturell och besökte museét för mordern konst (heter det så på svenska...ser konstigt ut haha). Mycket fint att titta på och rekommenderas varmt om nån har vägarna förbi...


nej, jag har inte vänt bilden åt fel håll...det kallas konst!

konstig konst...ett rum fyllt med karameller...bara hugga in oom man va sugen

Mötte upp Rachel, som sightseenat omkring i hela stan, och vi begav oss återigen ut i NY-natten. Mat på en mycket trevlig engelsk restaurang och sen vidare mot ett av måstena här (iallafall om man kommer från familjen Gripewall); nämligen en musikal och gårdagkvällens show blev "Chicago"....magnefikt som alltid när man ser det på Broadway, här är det bara dom bästa av artister som uppträder och "Chicago" höll verkligen hög klass från början till slut. Därefter hade vi fått blodad tand så vi begav oss på stand-up-comedy-show i nån liten källarlokal som luktade svarta pengar, men valuta för pengarna fick vi, slag-under-bältet-skämten haglade tätt och jag fick träningsvärk i magen av allt skrattande så även denna show får höga betyg av mig...





vacker gammal teater

Söndag: En långpromenad till Meatpacking-district efter en trevlig söndagsbrunch på ett litet ställe i Hell´s Kitchen...NY-bor verkar gilla konceptet söndagsbrunch för det brunchades precis överallt! Solsken och klarblå himmel så med andra ord perfekt väder. Gillade skarpt meattpacking-distriktet där fancy butiker och gamla slitna industrilokaler ligger vägg i vägg... Promenaden fortsatte till SoHo, tyvärr tappade jag bort min karta nånstans på vägen så det blev en promenad på måfå och ett antal gånger som jag svor högt för att jag gick åt fel håll...fick en ny karta av en snäll farbror i en liten mataffär och var snart på rätt köl igen haha! SoHo är en härlig blandning av saxofonmusik, konstgallerier och mode i alla dess former, färger och för ala plånböcker... Blev lite seriös shopping för min del, fyller ju faktiskt år imorrn (eller idag om man är i Sverige) så passade på att köpa några födelsedagspresenter till mig själv...bland annat ett par uuunderbara skor från Karen Millen, I´m in love!!! (bild kommer sen...promise...). Satt och filosoferade en lång stund tillsammans med en kaffe och spanade på folk och njöt av solen och kunde bara konstater att livet som utbytesstudent återigen är sådär jättejobbigt *ler*... Mötte upp Rachel och intog lite kvällsmat och snart ska vi bege oss tillbaka till Columbus för en ny skolvecka i verkligheten...eller är detta egentligen verkligheten?!! Måste nästan nypa mig i armen för att fatta att jag inte drömmer... Hörs snart igen! kramar till er alla!!


såhär löser NY parkeringsproblemen...våningsäng haha


titta vem ja hittade i meatpacking-district

converse nån??!


Ja har hittat en ny kompis :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar