tisdag 21 februari 2012

Manhattan runt...

Dagarna går fort när man har roligt och måndagen var absolut inget undantag! Strålande sol -igen- och perfekt strosa-omkring-väder och inte göra annat än existera...livskvalité! Vetetusan hur långt jag gick, skulle haft en stegräknare:

Manhattanpromenad måndag :-)

Naturligtvis blev det en massa stopp på vägen; brunch i Meatpacking-district, fika på Magnolia bakery (dom med alla söta cupcakesen), fönstershoppa i diverse spännande butiker, konstgallerier, "reservdelsaffären" (eller vad man nu ska kalla den...) Evolution i SoHo, fotostopp i "Little Italy" och "Chinatown", kvällsmat i "little Italy"... väl tillbaka på hotellet och med en timme till avgång med nattbuss tillbaka till Ohio var det bara få tag i en taxi och åka iväg... gjorde bort mig ganska mycket oxå (ovanligt - nix...förvånad - inte det minsta...!!) fick nämligen väskhjälp och fixa-taxi-hjälp av väsksnubben på hotellet (piccolo eller va kallas dom...eller är det bara det gamla spelet som heter så...confused!), tackade honom så mycket åsså räcker han ut handen och säger "jag jobbar enbart för tip!". Lite lätt ställd så gräver jag i panik upp plånboken och ger honom några dollar, men det här tip-systemet gör mig gaaalen! Vem ska ha hur mycket betalt och varför...och okej om man har ett pris att utgå ifrån, men vad gör man annars...jo man gör bort sig och troligtvis tippar åt skogen för mycket eller för lite! Kan väl kanske tycka att denna piccolos insats va lite knapp, ja menar hur svårt är det egentligen att dra ut en väska på hjul till en väntande taxi...var väl max fem steg han fick lov att ta och lite frisk luft fick han på köpet.


Måndagen i bilder:








Reservdelsbutiken...vad önskas??!! En äkta människoskalle går för 675 dollar, ett spädbarnsskelett för något mer...

...eller kanske vill du ha en frystorkad and, en råtta, en fjäril, en alligator, ja säg det som inte inte finns i denna lilla butik 

Vill-ha!


beredd att hålla med!

Du vet att du är i little Italy när italienska flaggan är precis överallt

ja jag sa ju överallt!


andra sidan gatan - Chinatown


Kom iallafall fram till busstationen...och egentligen önskar jag att ni alla fick chansen att stå och vänta på en nattbuss som enda vita tjej mitt i natten på en liten suspekt sidogata i Chinatown i N.Y...DET mina damer och herrar...DET är lite spännande kan jag tala om!! Man har rätt bra koll på sin väska och ögon i nacken och hoppas innerligt att busskrället ska komma rullande nu direkt och på en gång...nu gjorde ju inte bussen det, fick vänta ungefär en timme, sen sedvanlig tjurrusning till bussen bara för att inse att dom börjat med platsnumrering...helskotta heller tänkte jag lite rebelliskt, ja vill inte sitta ihopträngd me nån i 8 timmar på ett pytteyta i en lätt illaluktande buss från 1900 kallt... Lyckades dock hitta två säten som va lediga och knoppade väl ett par timmar innan busschaffisen kom fram till att...en kinesisk ninjafilm på högsta volym klockan två på natten...DET är en jättebra idé...verkligen!! *suck* just då hade jag nästan lite hemlängtan måste jag erkänna... Men lyckades återigen somna och vaknade inte förrän bussen rullade in i Columbus, en taxi stod i princip och väntade på mig och körde mig ända hem till dörren...Lycka att se sin säng och krypa ner och sova ett par timmar om jag säger så!

Nu är det dags att försöka skaka liv i hjärncellerna...om några timmar är det dags för kvällsföreläsning! Hörs snart igen...kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar