onsdag 1 februari 2012

Låt mig presentera fröken Gripevau...

Idag fick vi vår namn-tags som vi ska bära på praktikplatserna framöver...att mitt förnamn, som annars jämt och ständigt är felstavat, för en gångs skull var rättstavat var ett litet under...Sen hur sjutton dom fick till mitt efternamn, det är ju en liten historia i sig antar jag...men men...var man Em i Thailand kan jag väl vara miss Gripevau här i USA haha!! Annars då....jo strålande väder här i Bexley idag igen, börjar bli bortskämd med sol och värme, dock inte Bangkok-värme men det är verkligen vår i luften! Dagens träningspass gick ovanligt lätt, kan det bero på min megalånga sovmorgon kanske hehe! Att sen slå sig ner i godan ro i solen med en Starbuckskaffe i handen kändes som rena rama lyxen och när vädret är som idag är det inte så svårt att förstå att detta placet ligger på samma breddgrad som Madrid. Idag tar vi del av sjukvårdssystemet här i USA, det skiljer sig ju ganska mycket från det vi är vana vid hemma i Sverige...försäkringar och stämningsansökningar går varandra hand i hand i det här landet och det är extremt stora klasskillnader (de som har bra försäkringar och mycket pengar får bra...om inte superb hjälp medan dom som har det sämre får hjälp med det nödvändigaste...). 4 timmars information om detta, vi kommer va experter på området när vi är klara haha!! Imorrn ska vi till ett av sjukhusen här i Columbus, temat för morgondagen är hjärtsjukdomar...lär bli en lång och intensiv dag! *note: ring och se till att skaffa skjuts till imorrn bitti, buss hem på eftermiddagen, spännande och se hur det ska gå till...* Sen imorrn kväll går bussen mot New York city tjoohoo!! Höres!!


Då har man bytt namn igen då...verkar som dom tror jag har en släng av franskt ursprung om man kollar på deras tolkning av mitt efternamn...*hehe*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar