måndag 20 februari 2012

Kändismingel och Haute Couture på högsta nivå - N.Y levererar!!

Mina fossingar brinner...dom har nämligen vandrat omkring i high-heels hela långa dan!! ...kan tala om att den där reklamen för skavsårsplåster som ska lidra OMEDELBART bara är bullshit, ska man vara fin får man lida pin...så sant som det är sagt! För idag har det varit modevisningsmarathon på högsta nivå på Waldorf Astoria... Sista dagen av Couture Fashion Week och designerna har minsann inte sparat på krutet... den ena kreationen häftigare än den andra för att inte tala om hårstyling, make-up, skor etc. Inte mindre än fem visningar har jag sett idag, tänk så glad man kan bli av mode! Här kommer mitt sammandrag av dagen...jättesvårt och välja bilder, finns så många fina men här kommer några iallafall:













Det har även varit fantastiskt roligt att titta på folk. På första visningen idag smög en välbekant kvinna in och satte sig mitt emot mig (jag satt faktiskt på front-row tjoohoo!)... gömd bakom sina solglasögon, men ändock rätt solklart vem det är eller hur??! Mindre mediauppbåd höll på att utbryta men eftersom kvinnan rutinerat smög in när visningen precis började och lämnade salen precis innan visningen slutade så slapp hon mer än några paparazzibilder...


Kvällens visning började med ett enormt mediakaos då många superstars och designers befann sig på front-row... tror dom fick ropa i högtalarna 10 gånger att alla skulle inta sina platser...och ändå fick dom jaga(!!) bort några envisa fotografer från catwalken precis när showen började...haha riktigt underhållande att titta på måste jag erkänna, exempelvis så föstes två av tjejerna i "Pussycat dolls" omkring som boskap mellan fotograferna som aldrig verkade bli nöjda med sina bilder...

Dagens outfit; enkel klänning från Calvin Klein och dojjor från Karen Millen

Galenskap i medialeden...nån kändis har äntrat byggnaden haha



Nu ska jag försöka få några timmars skönhetssömn... Imorrn är sista dan för den här gången i N.Y, ska bli för himla skoj att se vad den har att bjuda på...det är det man inte riktigt vet! kram på er

ps.skrivet igår 19/2...publicerat idag 20/2 pga datastrul...så nu är sista dagen här och det är dags för nya äventyr!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar