lördag 25 februari 2012

Medlem i 10000 metersklubben!!

Ja hörrni, vet inte riktigt var jag ska börja men låt mig säga såhär... allt flöt på klockrent med taxi till flygplatsen, incheckning, väskvikt, securitycheck, hitta gaten...sen började väl dagens äventyr kan man väl säga... Plan numero uno (nummer ett för er soom inte pratar utländska); ett sånt där miniplan aka ubåt som jag flög mellan N.Y och Columbus. och luftgropar al mas...man vet att det kommer bli en bumpy ride när planet vinglar redan när det står stilla i gaten! Här va det säkerhetsbälte på kan jag lova, för annars hade vi troligtvis fått bulor i skallen... nästa "lilla" problem: ankomsttid till mellanlandning i Memphis var planerad 12,57 medan boardning till nästa plan var...12,55...braaa ekvation måste jag säga, men orkade liksom inte ens bli stressad!! Naturligtvis blåste det rekord (enligt Kaptenen på planet) och vi flög nästintill baklänges så vi blev 45 minuter försenade på en flygsträcka som normalt skulle ta 50 minuter och sen var vi ju givetvis 15 minuter sena från start...Alla som skulle på samma anslutningsplan som jag diskuterade livligt med flygvärdinnan som lovade att försöka hålla planet...när vi slutligen landade så fick dom inte fram nån nisse som kunde öppna dörrskrället, ytterligare 10 minuters försening! När jag väl kom ur planet va det bara lägga benen på ryggen och springa och ja...Memphis flygplats är väääldigt mycket större än jag trodde!! Sprang så jag trodde lungorna skulle lägga av och hjärtat hoppa ut i ren förskräckelse-ni vet när man får blodsmak i munnen- och kom fram för att få en gardin nerdragen för näsan av en übersur gubbe som konstaterade att ja va cirkus 30 sekunder för sen!!! Ändå stod planet kvar i gaten *morr* behöver jag säga hur arg jag va???!! Nä, ni känner ju mig, skulle ju aldrig blir arg, right!!? Blev hänvisad till nån help-desk på andra sidan flygplatsen där alla andra från mitt plan stod och kön va megalång. Men...nu hände nått uppmuntrande...ett par herrar i kostym visste nått annat ställe som hade helpdesk så de gick dit, tog mitt nummer och lovade ringa om det gick snabbare...fem minuter senare ringde dom - bege dig till gate 42 och kolla om du kan åka med planet till Vegas....jahapp...då va det bara gå igen...tog me en annan trevlig kille som också missat sitt flyg och som som skulle nånstans som jag inte uppfattade namnet på. Dock hade vi ingen lycka med Vegasflyget men blev inbokad på ett annat flyg till min slutdestination: Los Angeles, senare på kvällen...och hela 6 dollar i matbitrag fick vi...generöst - NOT!!  Grejtans, slå ihjäl tid på flygplats, exakt va jag såg fram emot *morr igen*...men plötsligt så händer det; mina kostymklädda vänner ville passa på att se Memphis nu när vi ändå va fast där så snart satt vi i en taxi in till downtown Memphis för att uppleva stan några timmar och äta en sen lunch/tidig middag. Visade sig sedemera att männen jobbade med buisness managment på något världsomspännande bolag och nu var påväg hem till Beverly hills där de bodde granne med Michael Jacksons f.d hus (som numera står tomt efter hans tragiska bortgång....) och David Beckham med familj för att bara nämna några (de rabblde så många namn och jag fick verkligen ursäkta mig mååånga gånger för att jag inte visste vilka de var...), på söndag var det iallafall Oscarsgala, så mycket fattade jag, dags att dra på sig finklänningen igen kanske för det ryktades om nån efterfest....Å jag och namn igen, har faktiskt ingen aning om vilka dessa herrar var, men det var verkligen jättetrevligt att slå ihjäl lite dötid, se memphis vilket inte alls var planerat, snacka en massa skit om världen i stort, dricka öl och äta gratis mat!!

Redo för äventyr...och vilka äventyr sen


...titta jag har fått en alldelens egen skylt!!!!

Så...finally sitter jag nu här...på 10 000 meters höjd, skriver in min blogg i 10 000-metersklubben (haha ja va trodde ni...??!!) och parerar luftgroparna så gott jag kan och försöker sammanfatta en helcrazy dag, för hade nån väckt mig imorse och sagt att: Emilie, idag ska du äta gratismiddag i Memphis med några kostymnissar från Beverly hills...tror ni att jag trott på dom då!! Hörs sooon...när jag förhoppningsvis landat helskinnad i "The City of Angels" - Los Angeles!! kram på er... ps. mer bilder kommer...vill inte riktigt ladda upp,här uppe i det blå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar