fredag 10 februari 2012

Inspirationssnack och rödvin...

Nånstans känns detta som helgen från helvetet, men...som vanligt har jag bara mig själv att skylla och jag kommer tacka mig själv på måndag om jag följer mitt hektiska schema.  Denna helg är nämligen tillägnad studiehandledningen i kursen "professionblock III" dvs den kursen som vi sliter med hela denna termin och helgens projekt är...få så mycket gjort som det bara går...däremellan träna; träningsvärken till trots, sova och äta....ja det kommer väl ungefär va upplägget för helgen... varför undrar ni nu säkert...jo för det är så ohyggligt mycket roligt inplanerat dom närmaste veckorna varvat med hektiska praktikdagar...thats why!! Piffade iallafall upp tillvaron igår med carpinoska-kväll på puben och lååång sovmorgon idag -- me like!

Idag läste jag i en hästskötares blogg ett inlägg om teamwork...det är inte ofta som jag inspireras av, eller ens har tid att läsa, andras bloggar...men detta inlägg hade en undermening som jag tycker är viktig att lyfta fram...för utan teamwork stannar det mesta av i vår värld, jag är övertygad om det iallafall -- håller du med??!

Så...här kommer länken till inlägget, hoppas ni läser och begrunnar:
http://www.tidningenridsport.se/Tankt--tyckt/Bloggar/Sofia-Nelzen/2012/2/I-ett-team-ar-man-aldrig-ensam/
ps. det handlar alltså inte enbart om hästar...det handlar om teamwork...

Jag håller verkligen med Sofia i mångt om mycket i hennes inlägg...jag kan relatera det till mitt "gamla" liv som hästskötare för hur roligt är det egentligen när ens arbetsgivare ringer långt efteer ordinarie arbetstid och vill ha hjälp med något som kan tyckas banalt, när du har sprungit förbi din matlåda 25 gånger utan att ha en tillstymmelse till att hinna äta eller när arbetsuppgifterna aldrig verkar kunna ta slut...men...hur roligt är det istället inte när arbetet flyter på som det ska, alla hjälps åt trots en tuff och krävande arbetsmiljö och man vinner den där stora viktiga tävlingen som man kämpat och tränat för så himla länge??! Det är då man vet varför man utsatt sig för allt tufft vardagsslit... och nu pratade jag om mitt "gamla" liv även om likheterna till mitt "nya" liv är slående -- iallafall i mina ögon!

Nähepp hörrni...blev ett väldigt seriöst inlägg idag...måste bero på att det är snöstorm utanför mitt fönster, dagen känns lite grå med andra ord (ska försöka tänka turkost haha...)... Jag ska iallafall bege mig till gymmet nu och göra av med lite överskottsenergi och senare ikväll blir det megapizza och rödvin! Tjing på en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar