torsdag 23 februari 2012

Hej, jag är healad...eller...

Kvällskurs  idag...i healing!! Jag har aldrig haft så svårt att hålla mig för skratt...i två och en halv timme har jag bitit mig i läppen för att inte göra bort mig och börja asgarva...jag vet...jag är ett hopplöst fall!! Fick tänka på tråkigheter och bitvis fokusera på en bläckprick på bordet, kunde helt enkelt inte titta upp för då hade jag dött...jobbigt det är när man liksom bubblar av skratt och det verkligen inte alls är läge att släppa ut det. Började med avslappning, dvs läraren plingade flertalet gånger i en metallskål (a la gongong) och klassen typ hypnotiserades till att varva ner och hitta sitt inre. Behöver jag säga att det gick lite sisådär att falla i trans, är väl kanske inte så lättpåverkad eller mottaglig eller vad det nu heter?! Sen...färglägga ett papper med figurer och fundera i efterhand på vaför du valde just det mönstret som du gjorde och just de färger du använde, ja...varför gjorde jag det??!! Frågan är ju om min hjärna hade en baktanke eller bara va allmänt konfundersam, det är väl det man inte riktigt vet! Sen...healing och flytta energier. Hade verkligen behövt ett break på tio minuter innan men icke - klassen började heala varandra, stänka bort den dåliga energin och mota god energi dit den behövdes. Ville observera det hela, men läraren insiterade på att heala mig så...just give it a chans! Bara blunda och koncentrera sig på att i-n-t-e skratta och låta läraren omfördela mina energier, transformera bort dålig energi och använda den goda... Ja vet inte ja...lätt skeptisk men nu kan ja checka av detta på listan över udda upplevelser...det är bara slappna av och låta det hända!!

Här i USA kan alltså sjuksköterskorna välja att inrikta sig på healing som används framförallt i palliativ vård och cancervård. Jag kan  visste tro på energier, så missförstå mig inte med detta lätt sarkastiska inlägg men vete tusan om jag tror att det kan bota...iallafall i vården av patienter med allvarliga sjukdomar...får väl se, det återstår att se om jag är extra pigg imorrn eller inte... Detta var iallafall en mycket intressant upplevelse att vara med om!

Me and my masterpiece

Picasso släng dig i väggen, detta är tydligen en representation av mitt inre idag, tolka det som ni vill :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar