lördag 18 februari 2012

Magi på runwayen!

Visningarna igår kväll var nästintill magiska!! Lokaliserade till lyxhotellet Waldorf Astoria i deras kristallsal, röda mattan och en publik som även den bjöd på Haute Couture kläder av alla de slag... Gjorde ett sista googlingsförsök igår innan visningen och fick upp en heeelt annan bild av "dresscode: elegant chic" och fick lite småpanik när jag insåg att jag kanske skulle behöva bära aftonklänning typ...så min lilla svarta trotjänare åkte på i rena paniken...va även lite sen (typiskt mig...hade ju bara haft hela dan att förbereda....) och gick naturligtvis åt fel håll i fyra kvarter på hög-höga klackar...jätteroligt, verkligen...var är mina flip-flops, tänker nog introducera dom på röda mattan på söndag haha!! Hittade dock en snäll privatbilschaffis som körde mig sista biten, fancy att kliva ur på en röd matta från en svart bil med tonade rutor i New York city!


den lilla svarta fick godkänt på röda mattan :-)

Jag såg två visningar igår; första var av Pietra Pizarro som visade upp en kollektion med "future feminine couture", behöver jag säga att det var mycket fantasifulla kreationer, mycket naken hud och mycket blingbling!! Fick några fina bilder...satt på tredje raden så hade skapligt fri sikt:




Visning nummer två var "bridal couture" och här visade designern Isabel Zapardiez en rad fantastiska brudkreationer:












Nu är det dags för en ny dag här i N.Y...solen skiner idag igen, det vill säga perfekt strosa omkring väder... Må så gott så hörs vi snart igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar