fredag 17 februari 2012

Tjoohoo N.Y -- I´m back!!

Inatt körde ninjakineserna (dom som kör nattbussarna till N.Y) nästintill i klass med Bangkok-chaffisarna...bara hålla i sig med andra ord och två gånger vaknade jag av att jag flugit ner mellan mitt säte och sätet framför haha, hoppas ja inte fått blåmärken!! Kom iallafall fram helskinnad till N.Y tidigt imorse, vyn när vi åkte in mot staden var fantastisk med en röd-rosa himmel och en morgonpigg sol som formerligen studsade upp på himlen... så...efter en lååång roadtrip så hoppade jag iallafall av bussen med ett stort leende på läpparna, yes... I looove New York!!

Tjoohoo N.Y -- I´m back!!


Brooklyn bridge


Manhattan bridge



Tänk en sån massa olika arkitektur man kan få plats med på en bild...

hmmm....verkar som N.Y-polisen skaffat sig nya polisbilar...


Fick tag i en taxi per omgående, en taxi utan en knivviftande chaffis som förra gången vi va här i storstan, och taxin körde mig till mitt finfina hotell som ligger mellan Time Square och Central Park, så mitt i smeten kan man väl säga. Va dock för tidig för att checka in så fick bli en liten stadsrunda på direkten...eftersom jag inte på långa vägar hann med hela Manhattan sist jag va här, så fortsatte jag där jag slutade...i soliga SoHo, ett av mina favvoplace här i N.Y. Mycke trevlig med en brunch, solsken och bara vara...tog en promenad till Brooklyn bridge så nu kan jag checka av den på to-do-listan också hehe. Sen vidare tillbaka till mitt hotell för att få checka in i ett av de finaste hotellrummet jag haft på länge, hur nöjd som helst med mitt internetkap!

Ett lagom litet rum för mig hehe -- I like!!

Nu ska jag börja piffa inför kvällens begivenheter nämligen Fashion Show.... dresscode Elegant Chic står på shemat med en lååång icke-tillåtet-lista på plagg man inte får bära så...hmm...hoppas jag matchat ihop någe vettigt i min packning! Återkommer med bilder... och ikväll landar ett Sverigegäng här i the Big Apple, ser fram emot att träffa dom under helgen.... Time to prepare -- over and out!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar