måndag 13 februari 2012

Jag lovar att jag såg en skridskoåkande pingvin...

Då var det snart måndag igen...iallafall här i USA och ja...jag har näääästan fått klart allt jag hade tänkt denna helg! Sweet! Idag blev det dock inte lika mycket pluggeliplugg som jag hade tänkt mig då Cortney tog med oss till Easton, ett stort shoppingområde utanför Columbus. och ja...det finns faktiskt något att göra även här för här fanns de flesta buktiker man kan tänkas behöva så det blev både skoshopping, klädesprovning, dreggla över übersöta väskor, genuint hantverk och Starbuckskaffe - me like! Hittade även en affär helt inriktad på hundaccessoarer så Rockey lär drunka i söta små paktet när jag kommer hem haha! Dock ligger shoppingplacet på bilavstånd från vårt universitet men men det finns ju en och annan här på området med bil och körkort (förhoppningsvis...) så vi kommer troligtvis kunna återvända till Easton både en och två gånger de kommande veckorna... Lyckades även lura den (ö)kände liemannen idag då han traskade förbi vårt matbord på lunchbrejket, för vem sjutton kunde tro att snillena på hamburgerbaren valt att fritera friesen i jordnötsolja...??!! ...allt ordnade dock upp sig till det bästa även om mina bordkamrater såg väldigt oroade ut en bra stund haha!

Easton shoppingparadiset här i Columbus

Rachel och Cortney - mina söta roomisar

snaaart Valentines day, å inte mindre än två Victoria Secret butiker på området...faktiskt fusk när vi inte har nån i E-town!


Här på kvällskvisten har vi deltagit i något så amerikanskt som uppesittarkväll med Grammy Award, en aningen lättare med uppesittarkväll när man befinner sig i rätt tidszon och extra skoj att titta på tillsammans med ett skönt gäng amerikaner som helt klart borde få jobb som kommentatorer (ska lämna tips om detta till nästa år...). Kommentarer om allt från kläder, musik, håruppsättningar, framträdanden och...ja...det mesta...har haglat tätt under kvällen och jag har numera träningsvärk i skrattmusklerna... Tur det eftersom värmen av något anledning varit mer eller mindre out of order under kvällen och pingvinerna har åkt skridskor kring tv-sofforna... Nu ska jag bädda ner mig, mitt rum liknar i det närmaste en finsk bastu då mitt element är på absoluta max för tillfället och jag ångrar att jag inte investerat i en sån där fluffig vuxenoverall med tillhörande fårskinnstofflor... Så med dom orden önskar jag mig själv god natt och er andra en god morgon, eller god middag eller...vet inte riktigt vad då ni är så utspridda runt jorden... Ha en bra dag helt enkelt! kraam på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar