måndag 26 mars 2012

Team Thai goes...lite lätt vilse och New York by night!

Att team Thai spenderat helgen i New York kan knappast ha gått någon omärkt förbi...vare sig på hemmaplan eller här i "tha big apple". Vi virrar gata upp och gata ner men hamnar på nått konstigt vis alltid mer eller mindre rätt, vi har inte tappat bort varandra och vi har alla kläckt klockrena kommentarer denna helg! Sooooooo.....

...efter brudarnas powernap igår på dryga timmarna (!!) så skakade vi liv i New York med utgång på Hard Rock och sedan på något underligt sätt lyckades vi hamna på nåns privata födelsedagspartaj i en lounge...hur detta egentligen gick till har vi ingen riktig aning om men det var bra drag i äkta N.Y style och placet hade till och med ballonger som svävade omkring i taket...jodåsåatt... hur fröknarna Ev och Fia sen lyckades vakna 45 minuter INNAN klockan ringde imorse förblir för mig en gåta..själva blev jag väckt av skönsång (??!!) typ en minut efter att klockan egentligen skulle ha ringt, hade gärna sovit vidare om jag säger meeen icket! Ny dag och nya äventyr och innan jag visste ordet av hade jag duschat, fått på mig kläder OCH packat ihop väskan...sista dagen här i N.Y för denna gång nämligen.

Först tog vi en tunnelbana tillbaka till "ground zero" och jajemensan lite mera flyt idag då vi ju tränat på att åka fel igår så idag kom vi rätt på första försöket, på ett tjillevipp fixade vi biljetter och köerna va inte alls lika långa som gårdagens *check*. Dock blev vi utskällda både muntligt och med visselpipa av en patrullerande polis då vi tröttnade på hjordarna av turister och hittade en egen lösning på trängselproblematiken genom att korsa en gata...skulle vi inte ha gjort med facit i hand, trodde en stund polisen skulle bli blå i ansiktet så som han blåste i sin lilla visselpipa haha... bara rätta sig in i ledet igen med andra ord. Detta var mitt andra besök på "ground zero" med platsen är verkligen värd köandet då den påminner om något som vi aldrig kommer glömma...tystnaden på platsen är gripande och att flera av de inristade namnen runt monumentet är dekorerade med levande blommor gör att det är svårt att hålla tårarna tillbaka...


här är den, den omtalade rosa limousinen

Ev i full färd med att lära sig tunnelbanesystemet

Ground Zero


Efter besöket och en Starbuckskaffe senare var vi redo för nästa tunnelbanetripp, även denna fortlöpte utan större problem även om det med facit i hand hade gått fortare att promenera haha...jaja man får försöka vila fossingarna när man kan helt enkelt! Kom upp från tunnelbanan mitt i en korsning och våra orienteringskunskaper sattes återigen på prov... Tydligen hölls kartan upp och ner eller bak och fram eller något liknande för snart insåg vi att vi vandrat tillbaka halvvägs till WTC igen...hmm..SoHo alltså, varför ska det alltid bli förvirrat när man kommer dit?! Men trots några små regndroppar och en extra liten promenix höll vi humöret uppe...och faktiskt...snart var vi på rätt köl igen och dagens shoppingmaraton drog igång, nått som vi faktiskt är väldans bra på kan jag lova hehe! Ett antal påsar senare kände vi oss dock mätta på affärer så vi tuffade tillbaka till våra hemkvarter vid Time Square, det blev naturligtvis burgers i tapasformat till kvällsmat och återigen avverkades ett antal världsviktiga samtalsämnen under middagen. Sen var det dags för den jobbiga biten...den med tack och adjö för denna gång! Fasiken, jag verkligen hatar att vinka av folk!! Har iallafall sett till att fröknarna hamnat på en tunnelbana och att de åker åt rätt håll så de tar sig till flygplatsen...Håller tummarna att de får en lugnare hemresa än deras hitresa om jag säger så...även om vi skrattat gott åt den vid ett flertal gånger under helgen!



Guldgubbe på promenad

Mucho folk i N.Y denna helg!!

Nu tar även jag adjö av New York för denna gång, ska flyga vidare på nya äventyr och har siktet inställt på varmare breddgrader...måste ju bättra på brännan innan jag återvänder till Svedala om en liten vecka! Har dock lyckats boka ett flyg i ottan imorrn bitti och ska alltså spendera natten på flygplatsen...återigen en av mina smartare ideér haha...ibland blir jag så nöjd med mig själv! Hörs snart igen... kram

Promenad i Central Park på kvällskvisten

Baj Baj N.Y - I gonna miss ya...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar