tisdag 27 mars 2012

Em på nya äventyr!

Efter att ha nu ha varit vaken i 1½ dygn känner jag mig oförskämt piggelin om jag får säga det själv...men det är väl alltid så; sol, sandstrand och hav...vem har tid att vara trött då??!! Åkte med en rolig liten mexicanare till flygplatsen Newark natten som var, gick bra mycket snabbare och smidigare än jag vågat hoppas på men väl på flygplatsen kunde man ju lätt hålla sig för skratt. Först gick jag uppenbarligen ivägen för en städare (hur nu det gick till då han befann sig på andra sidan terminalen...) så fick en lätt utskällning för att jag stövlade in på hans nyputsade golv waaaay för tidigt. Ingenting, och då menar jag INGENTING på flygplatsen var öppet och klockan var halv två på natten så satte mig i ett hörn alldelens för mig själv och lyfte snällt på fötterna när gubben kom med sin städmaskin. Framåt halv fem tiden fick jag checka in min väska, incheckningsdamen hade uppenbarligen inte heller vaknat på rätt sida och va allmänt sur och grinig helt utan anledning, hon hade ju iallafall fått sova jue! Sen var det bara och vänta för säkerhetspersonalen som inte heller hade vaknat ännu, blev helkroppsröntgad (dom gör ju så här i USA) och tydligen är man på svarta listan om man har en tröja med guldtrådar i så åkte på ytterligare en visitering...sen slå sig ner vid gaten och återigen...INGENTING öppet, gick inte ens att köpa vatten...när jag väl fick kliva på planet vid sextiden såg jag typ fjorton dörrar på samma gång, ögonen gick mer än i kors...självklart hade jag fått en mittenplats, mellan två välvuxna herrar som typ redan tog upp min plats...och eftersom jag gick på planet sist av alla (orkade inte trängas) så fick väskan inte plats på hyllan utan fick tränga ihop mig a la thailändsk minivan mellan gubbarna med en väska på golvet och en väska i knät och jackan som kombinerad huvudkudde/filt. Sen minns jag inte så mycket mer för jag tvärslocknade innan vi ens taxat ut från gaten och vaknade inte förrän säkerhetsbältesskylten plingade till och det var dags att kliva av planet...då är man trött!! Dock gick flygplansbytet över förväntan, hade piggnat till och en kaffe senare var jag lite mindre zombie. I nästa plan fick jag tre säten för mig själv, den flygresan kunde ha fått varit många timmar längre för jag låg och sov hur gott som helst och vaknade nästintill piggelin på min slutliga destination: Fort Lauderale i Florida. Här har jag tänk tillbringa min sista vecka här i staterna nämligen.

Bor alldelens perfekt; på ett hostel/hotell precis vid stranden! Dumt att klaga faktiskt, jag har redan nu en mycket bättre känsla över konceptet hostel än det som jag senast bodde på i L.A. Dagarna här tänker jag fylla med ingenting... låter väl som en bra plan?! Lite som att knyta ihop säcken då sista resan som student här i USA påminner om den första resan i Thailand. Jo förresten, en sak ska jag fylla dagarna med...bättra på brännan! Låter lagom jobbigt i mina öron...

Välkommen till Florida

Min strand :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar