fredag 23 mars 2012

Team thai - New York edition

Eveline, du får blogga vrålar en seg Em från sängen... Men vafan, jag minns ju knappt hur man gör, okej- jag provar!

Men allvarligt, resan igår var mer en lång serie av anginabesvär, kraftig andnöd & flimmer. Ni vet ju alla att vi (okej.. jag) lyckats boka en flygbiljett som innebar att vi på 3 timmar behövde checka ut väskor, gå igenom säkerhetskontroller x 2 & byta flygplats.. HERREGUD.. Att man inte hamnat på alzheimerboende ännu..

 Lyckades ju på nåt sätt att få ihop packningen till ett handbaggage iallafall, bra! Dock så var flygplanet från arlanda till flygplasten i london typ minimalt så mitt "handbagage" fick inte plats, (borde man insett när den inte gick ner i testlådan på arlanda..) vi lyckas gömma väskan under våra fötter & täckte listigt över mina ben med min jacka.. Check! Efter att ha rusat ut från planet så hittar vi vår förbeställda chaffis & hoppar glatt in i bilen, han försäkrar oss om att det här är luuuugnt.. Fint! Efter 2 h bilfärd sittande ömsom i köer & ömsom åkt i snigelfart  & ½ h kvar till sista check in så frågar jag nervöst- är det långt kvar? Nä, vi är snart på motorvägen, ca 15 min... Det är lugnt.. Efter att ha kommit ut på "motorvägen" & vi inser att det är ombygge, så börjar Fia få flimmer, jag andnöd & taxichaffisen en hjärtinfarkt.. Får låna telefon för att försöka få se när sista incheckningen är chaffisen får betong under gaspedalen & kör "the plat in the matt". Med 2 min tillgodo slänger jag mig ur bilen, lämnar Fia & baggage bakom & kastar mig över inchekningen- för sent.. FUCK! Fia ansluter & vi slänger oss in på den manuella disken, mannen bakom frågar säkerhets frågor & tror att Fia är en retard som bara nickar & ler.. Han måste ringa ett samtal för att se om vi blir påsläppta eftersom vi nu var 15 min sena för de ställer ju så JÄVLA många frågor, men han skriker åt oss att springa för vi hinner inte vänta på att få svar. Har aldrig tagit mig igenom en säkerhetskontroll så fort, nästan så de borde stoppat oss då vi måste ha sett ut att gå på amfetamin. Fia glömmer sin VÄSKA i kontrollen & får i panik springa tillbaka.. När vi kommer fram till gaten, svettiga & helt galna, så blir vi faktiskt genomsläppta, sätter oss ner & hör en snubbe säga i sin walkie talkie- the girls have arrived, just so you know.. Sen sitter vi där med stirrig blick & tittar oss omkring & tror att de ska be oss gå..

När vi landar i NY så blir ingen avsläppt från planet för att "airport authority ska på planet", polisen går ombord & griper en man... jag & Fia tittar på varandra & säger, ja- hur fan ska den här resan sluta egentigen..

Härligt att möta upp en solbränd Em, som ser ytterst välmående ut! Vi gick snart in i vårt gamla mönster då vi bokat ett rum för oss alla tre & endast en king-säng, så mysigt så... New York är ju en stad där allt kan hända, på promenaden idag så mötte vi en man med en get, jag menar- såklart så möter man en get i ett koppel. Bakom kommer en hungrig pitbull med en liten kines husse flygandes bakom, man kan ju förstå varför geten sprang...

Nu är vi här, äter, dricker & shoppar.. Vi har gått om tid på oss då hitler Fia ställer klockan & har fel tid på, men en timme hit eller dit spelar väl ingen roll? 7 eller 8?  Eller, shoppade- när jag skulle betala så sa min bank STOPP.. Så nu är jag fattig, i New York & har bara vinterstövlar med mig i 25 gradig värme- hade inte plats för mer skor i mitt handbaggage- men vafan, uteliggare går ju ändå barfota & det är ju faktiskt vår här i NY! Får se om jag kommer hem...

Påväg mot mitt nya liv som hemlös...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar