måndag 12 mars 2012

...och vad har vi lärt oss idag...

...jo....att nått uppenbarligen händer med tiden här i USA natten mellan 10-11 mars, för imorse (läs lunch) när jag vaknade så hade jag återigen tre klockor som visade olika tider...känner att jag börjar bli lite trött på detta fenomen nu faktiskt men en skypedejt med min kära syster senare hade rett ut mysteriet!! Misstänkte först att nån tornado virvlat iväg mig till nån annan tidszon meen efter lite efterforskning så kunde vi konstatera att...det va ingen tornado som virvlat iväg mig, det var amerikansk sommartid som inträffat haha! Hade faktiskt ingen aning om att USA ställde om klockan till sommartid, trodde detta va nått svenskt påfund om jag ska va ärlig...där ser man...man lär sig nått nytt varje dag! Skulle ju underlätta om alla ställde om sina klockor samma datum kan jag tycka meeeen vem sjutton har sagt att allt ska vara logiskt och självklart här i världen!?! Så nu kan vi snacka om att se på tillvaron ur ett annat perspektiv (...eller vad säger du pappa...), för nu är det uppenbarligen sommar här dvs ljust på kvällen och det gillar vi!! Soligt och varmt har det varit här idag, suttit i solen efter dagens träningspass och bara myyys tillsammans med en kopp kaffe, spännande och se om man vaknar kräftröd imorrn eller inte...jag räknar iskallt med att thaibrännan ligger latent! Tjipp och hej!! //Emilie

haha EXAKT såhär kände jag mig när jag vaknade idag faktiskt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar