söndag 11 mars 2012

En amerikansk liten ovana...

Måste erkänna en sak; jag har skaffat mig en amerikansk ovana....och det handlar inte om mat som man inte borde äta, dryck som man inte borde dricka eller vänner som man inte borde umgås med...nej...allt handlar om ett litet ord. Ett ord som ploppar upp i var och varannan mening och som jag, även fast jag är medveten om det, blir så vansinnigt fnissig att jag faktiskt börjat använda...från början va det Rachel som påpekade att alla använde orden och..here we go...nu ploppar det ur min mun som om jag alltid pratat såhär...det lilla ordet jag pratar om är "so"; två bokstäver, egentligen inget att orda om men att använda ordet precis hela tiden känns inte helt okej...stackars lilla ord, alldelens över-utnyttjat och uttjatat!! Lyckas ibland trycka in ett "so..." i början av en mening, gärna ett "so" (lite kort och konsist) mitt i en mening och så avslutar man alltid (utan undantag) med ett långt "soooooo" så man verkligen hinner fundera ut nästa ord man ska säga. *fniss* behöver jag skriva att jag blir lite full i skratt när ens språk speglas så mycket av personer i ens omgivning, pratar amerikaner så på film förresten, måste skärpa till mig och börja lyssna! Hör ni nån som sitter och gapskrattar mitt i nån seriös del av en film nångång så är det bara lilla jag som hört ett litet "soooo"... Å vad ska jag säga när jag kommer hem sen...så?!...och?!...men?! Återgår väl till mitt gamla invanda "eller hur" i en övergångsperiod misstänker jag. Ni får ha överseende...kanske ploppar ut ett och annat "sooo" även hemma i brist på annat haha - det är det man inte riktigt vet!!

Idag for vi iväg till Easton, shoppingplacet utanför stan...strosade runt i solen, roade oss med shopping och klädesprovning (prövade en mucho guldig klänning som fick mig att känna mig som en souldrottning haha), käka go mat och titta på folk! Trevligt värre!! Nu på kvällskvisten har jag tittat på Mellofestivlen och ja...för en gångs skull verkar Sverige skicka ett vettigt bidrag till finalen, hoppas nu bara resten av Europa samtycker i stora finalen...

Capital-ligan utanför Easton

Sötaste butiken för hundar

undra hur länge denna skulle överleva min bulldozer till hund haha...tippar på typ 10 sekunder innan jag skulle ha ludd och orangea tussar i hela lägenheten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar