onsdag 12 oktober 2011

Är det sant??


Såhär förvånad blev Katarina när jag påminnde henne om att det är sista helkvällen i Bnagkok, imorgon flyger hoon hem till Sverige igen.. Fy så tråkigt.. Men vi hinner med en middag till & jag tänkte försöka ta mig tidigt från praktiken.

Imorgon ska jag vara med på en hjärtoperation, tror att det är en ventrikelseptum defekt (ett hål mellan kammrarna i hjärtat) som ska lagas, men det är det man inte riktigt vet.. Skulle ha varit på operation igår, men när vi stod inne i omklädesrummet på op så kommer de & säger att den är inställd. Någon var instängd pga översvämningarna, om det var kirurgen eller patienten är lite oklart..

Idag har jag varit på praktik på fm & haft lektion på em, har mailat in en del av min case study. Ska ha conferens på tisdag då den ska presenteras.. Hoppas jag är på rätt spår! Katarina var med idag, doktorerna tog väl hand om henne, alla är ju så otroligt hjälpsamma & trevliga!! Men det är en liten omställning hemifrån, de är väldigt duktiga medicinskt, det är det här med hygienen kring pat som är lite efter oss, inga handskar, klockor på, privatkläder & en del slarvar med spriten. Men man kan ju bara förändra det man gör själv.. Så vi använder nog upp hela sprit förrådet.

Har precis kommit hem efter att ha ätit, alla har paltkoma, & tur är väl det, för snart måste vi sova. Emilie ska upp tidigt & hämta upp hennes kompis Johanna som landar 05.50.. Stackare.. Öhh, NOT!! Äntligen får jag sova när hon går upp.. Moahahaha.. ;)

Katarina har införskaffat en ny läppglans.. Ska vara mycket, mycket bra om man läser på förpackningen...












1 kommentar:

  1. Jag vill också ha ett mother plucker plumper!!!! Köp till mig med. Krm

    SvaraRadera