måndag 17 oktober 2011

Pluggeliplugg!

Så kan man sammanfatta mig just nu.. För tillfället iallafall.. Imorrgon ska jag presentera mitt case, fick tillbaka det jag skrivit tillsammans med kommentarer så nu är det bara att "snygga till". Hon var faktiskt väldigt nöjd, så jag klappar mig själv lite på axeln, klapp klapp.

Träffade en av våra lärare tidigare, hon är den som lugnade mig med att vi bor säkert här, från översvämningarna alltså. Hon frågade mig - Are you worried about the flooding? Nä, svarade jag & log, det är ju säkert här.. Är du säker, frågade hon då.. Öhh, ja, är du oroad frågade jag henne. Nja, lite, typ mild to moderate worried. Happ, säger jag, då kanske jag också ska va lite oroad då? Eller? ha ha.. Herregud.. Slutar väl med att råttorna simmar förbi en på gatorna= Evelines död nr 1, Krokodilerna jagar oss= Evelines död nr 2 (eller nä, jag är ju som sagt en riktig crocodile dundee.. Don´t mess with me! Död nr 3,  vi inte har något vatten = Ingen Bengt = Eveline & Emilies död...

Som tur är har Em införskaffat en uppblåsbar liten strandväska. Den paxar jag till skolan.. Kan jag tuffa omkring i den & leka Rambo när jag slår iväg råttor & krokodiler. Man har ju inte tagit jägarexamen i onödan, det är ju helt solklart!!

Idag blev jag påmind om "international Partynight" på torsdag, Kambodianerna & Thai ska dansa. De frågade mig: Eveline, har du redan ordnat din svenska folkdräkt? Typ då avled jag.. Förlåt mig,men en folkdräkt är något ni ALDRIG kommer att se mig i.. Dessutom kan det vara liiiite svårt att få tag i här. No, sorry, svarade jag med lugn stämma.. Varpå A slänger ur sig- Du kan gå i bikini, det är som en svensk folkdräkt i Thailand! Så störtsköna klasskamrater har jag! Ha ha!

Det är lugnt säger en lärare då, Panarut kommer be dig sjunga en sång, vi har hört att du är grym på det & så gör de 2 tummar upp.. Leendes.. Till saken hör att det låter förjäkligt & de pratar om min & Ems karaoke skrålande e´fter ett par öl... Jag dör. Så klart ställer VI upp svarade jag.. Ska bara kläcka detta till Em på nåt bra sätt..

Nu ska jag plugga!!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar