onsdag 5 oktober 2011

Nu är MDH-gänget samlat!!

Idag anlände resten av MDH gänget! Va riktigt roligt att äntligen träffas... Blev en massa mat (som vanligt) och en torn med öl och en massa skitsnack. Imorrn ska vi till Mahidol för första gången, ska bli spännande och se vad det är för ställe egentligen med tanke på att alla bugar och bockar varje gång man säger att man är en exchangestudent där.

Dagen har spenderats inomhus, har skrivit ett arbete inom folkhälsa som handlar om ett folkhälsoproblem i landet där man har sina utbytesstudier. Jag har valt och skriva om prostitution här i Thailand och jag kan säga att det var många gånger värre än jag tidigare befarat. Kan ni tänka er att ca 20% av alla kvinnor i åldern 18-30år är inblandade i sexhandeln? Eller att omkring 90% av alla thailändska män har köpt sexuella tjänster... Det är sjuka siffror! Varje bokstav som jag läste skar som en kniv i mig kan jag säga, det är så overkligt att det knappast går att ta till sig.

Som sagt, imorrn drar skolan igång! Ska bli skoj och se om jag kan ta mig till rätt ställe på rätt tid. Nu är det iallafall sovdags, min väckarklocka (Eveline) har lovat att väcka mig ruggigt tidigt imorrn...

Kram på er!! //Emilie

2 kommentarer:

  1. HELLU!
    Vi är två ssskstud från högskolan i Borås. Vi tänkte ansöka om ett stipendie (MFS) o skriva våran uppsats i Bangkok. vi vet inte vad vi ska skriva om.. vart ligger behovet ? vi funderar på hiv/aids och intervjua thailändska sskstudenter.. vi har kört fast! behöver tips och dessutom ngn som vi kan ha som kontaktperson där nere, men vi vet inte hur vi ska gå tillväga!!! Hade vart så tacksamma för eran Hjälp!! snälla maila mig på josefine5@hotmail.com ps. ansökan ska vara inlämnad om 10 dagar = Vi är ute i sista minuten! haha. Tack på förhand! Mvh josefine och Ted

    SvaraRadera