tisdag 18 oktober 2011

Bekanta ansikten i Bangkok vimlet.. Så klart...

Wohoooo!! Näst sista redovisningen avklarad, nu är det bara projectet kvar.. Galet!! Så nu är det bara praktik, studieresa & examen kvar.. Äntlligen lite freeeee timeee! :)

Presentationen gick bra, jag hade kortat ner utav bara tusan & pratade på som en eldspruta.. Det är många presentationer som innehåller massor med fakta, provsvar, exakta doseringar m.m. Jag valde att ta bort allt onödigt & drog bara själva caset, patofysiologin, mediciner & nursing diagnosis.. Vi hade bara 4 h på oss för 4 presentationer & det ansågs vara ont om tid. Jag sa: det är lugnt, jag är klar på 30 min.. Ha ha, skrattade läraren, det har jag aldrig varit med om.. Jag var klar på 10.. Word :) Sen hade vi lite diskussioner & några frågor, men på 30 min var det färdigt iallafall.. Här har vi bruden som kan använda munnen! Det vill jag lova!

För att fira så åkte vi & käka på Bayro"pip" (minns inte namnet) det höga huset.. Där satt vi & käkade i lugnan ro när jag plötsligt får se ett bekant ansikte ta åt sig av maten. Vem stöter vi på om inte Krister! Helt sjukt.. Han & familjen avslutar sin semester här i Bangkok innan de drar hem till Svedala om 3 dagar.. Ja, man blir ju knappt förvånad över alla konstiga händelser här.. Det var så man tvekade på om det var han, det var liksom fel ansikte på fel plats.. Ha ha! Tyvärr blev vi så ställda att vi glömde ta kort..

Efter en dag i högklackat & tidig morgon är vi nu hemma i placet, mina fötter är trötta & jag ska fila på projectet till imorgon då vi ska träffa läraren & diskutera... Em har haft en intressant dag på thai föreläsningen.. Slutade med att hon var maskot i nån slags parad.. Ha ha! Jag dööör.. Så go hon är min lilla roomie.. Johanna har spenderat hela dagen med att slipa på uppsatsen. Imorgon ska vi åka med A till hennes avdelning.. Tar med kameran! I promise!´

Kram kram!
/Ev

Jazmina och Emilie i stilstudie på health control

teknikens under, smidig att släpa med sig (blodtrycksmanschett)

Emilie delegerad till maskot -jo då så att...

...och i paraden...

Lite bilder från kvällen :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar