torsdag 27 oktober 2011

Just keep them coming...ja paraplydrinkarna alltså!!

Imorse kunde vi glatt konstatera att det fortfarande är torrt på gatan utanför vårt lilla hus här i Bangkok, alltså fortfarande ingen översvämning här även om många andra utbytesstudenter paddlar omkring i båtar på gatorna på andra ställen i centrala Bangkok... de närmaste dagarna förväntas en himla massa vatten passera staden och flera områden lär bli dränkta. Så fruktansvärt tragiskt!! Men...idag har team Thai helt bojkottat allt vad översvämningar och volontärsarbete heter... Istället har vi avnjutit hotellfrulle och latat oss vid hotellpoolen på 4e våningen på ett fint hotell i stan där Ev:s mamma och syster bor under sin weekend här i Bangkok. Ja... dom är faktiskt bara här en snabbvisit över helgen, galet men sant och sååå himla mysigt att ha dom här!!

Efter ett antal timmar i solen och ett ännu större antal drinkar på happy hour i poolbaren med grejtans service (just keep them coming, dagens SATC citat alias Josse...) så kände vi oss redo att göra stan...eller...snarare shoppingcentrat Siam!! Tänk så mycket roligare...eller...shopping är ju i och för sig alltid roligt, men blir ju så mycket enklare på nått vis när man har ett par drinkar i kroppen haha!! Turen var idag på min sida och ett par dojjor, som jag kikat på lääänge, hade dagen till ära en mycket gynnande röd prislapp som jag alldelens säkert kunde läsa mitt namn på så jag slog naturligtvis till... Nöjd med mitt inköp gladdes jag åt att kika på finfina klänningar, bland annat en kreation designad i 100% gröna papegojfjädrar med en prislapp på nånstans kring 800 000 bath.... Som hittat tänkte jag och tänkte köpa minst två, men så fanns den bara i size zero, attans bananer en sån osis va??!! ...hade annars kunnat vara årets syn att se mig i den skapelsen haha!! Skämt å sido, shoppingen övergick till middag och middagen övergick till drinkar på Saxophone. Väl här hemma stupade min käre roomie i säng och tvärslocknade, det är slitit att ha familjen på besök!


jobbigt va??!

Syskonen Eriksson

Bildbeviset på att det var en riktig latmaskdag

Lina shoppar loss i Siam, fick till och med en liten shoppningkorg haha!!

Snälla, håll nu alla tummar och tår att det inte blir ÄNNU blötare här i Bangkok under helgen... Vetetusan om jag känner mig så sugen på det där med att ta en roddbåt till BTS:en faktiskt, tycker att det kan räcka med ett Venedig i världen... kram på er!! /Em

1 kommentar: