måndag 3 oktober 2011

en helt vanlig måndag....

Då var man hemma igen...ja hemma i Bangkok alltså!! Hela förra veckan var underbar på alla vis och jag har många fantastiska och mindre fantastiska minnen med hem från min lilla utflykt. Saknar dock mina skor som jag lämnade kvar i en soptunna på koh Samet :-( men men...bara gå vidare (haha så fyndig jag va nu!!!). Måndag och en massa måsten stod på programmet när jag vaknade. För jag kan lova att det va en aningen svettigt när bankdosan krävde nytt batteri lagom till det att räkningarna skulle betalas... vardagsbekymmer även här alltså!! Åkte till MBK som är ett välkänt jättevaruhus här och lyckades skapligt smidigt få batteriet bytt... Lyckades även shoppa ett antal linnen och några par skor innan jag kom därifrån, skyller på att alla mina kläder är inlämnade på tvättservice efter förra veckans äventyr haha!

Väl hemma återgick jag till pluggandet, nu är diskussionsdelen på uppsatsen inskickat för kommentarer från vår handledare. DET GÅR BRA NU!! Fasiken va Johanna och jag är duktiga!! Ska bli såå skoj när hon kommer hit nästa vecka!! Idag börjar även min kurs i folkhälsa enligt min svenska planering, så öppnade boken och började läsa så jag vet vad det handlar om. Läser resten imorrn tänkte jag... På onsdag anländer dom andra studenterna får mdh, ska bli roligt att äntligen träffa dom! På torsdag börjar jag på Mahidol, vet fortfarande ingen riktigt planeringen, men som vanligt bara och hänga me och se vad som händer...jag är såååå bra på mañiana -- ni anar inte, det ÄR faktiskt mitt nya mantra!! ...och sen på fredag kommer Katarina och Evelines pappa hit, äntligen besök från svedala tjoohoo!! Sen kommer det rulla på med besök, underbart, för varken jag eller Eveline är speciellt hajpa på svenska längre. Jisses så fort man kommer in i engelskatänket och jisses vad vi skrattar åt varandra när det blir kortslutning i hjärnan. Det kommer vara vi, Victoria Silverstedt och Maria Montazami när vi kommer hem, ni får lova att inte skratta!! Å hur sjutton ska det bli efter några månader i USA sen....??!! Svenska för invandrare när jag kommer hem, vem ställer upp som lärare??!!

Kvällen spenderades med powerwalk i flipflops i Lumphinipark, därefter hällde Eveline en kaffe över hela sig (fråga mig inte hur hon lyckades...) och jag kastade hälften av min mat på golvet. Japp, en helt vanlig dag i verkligheten helt enkelt! Nu ska jag ta en svängom med golvmoppen till tonerna av Gyllene Tider!!

På återhörande!! //Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar