onsdag 12 oktober 2011

Selfstudy resten av veckan pga översvämningarna...

Godmorgon världen....här är klockan redan eftermiddag!! Jag har varit gryyymt effektiv idag, sovit precis hela förmiddagen (klev upp klockan 11,50), druckit kaffe (tack snälla Katarina för Bengt II) och skrivit så tangenterna ryker. Inlämningsuppgiften i folkhälsokursen (den om sexhandeln i Thailand) är mailad till läraren likaså är metoddiskussionen till uppsatsen skriven och mailad till handledaren i Sverige, bara klappa sig själv på axeln! Min kära skrivarkompis tillika underbara vän Johanna sitter snart på Arlanda och imorrn bitti ska jag möta upp henne här på flygplatsen tjoohoo!!

Igår när jag kom hem ringde Lina upp mig... Lärarna hade ringt från Mahidol och talat om att skolan är stängd denna vecka pga översvämningarna! Det är verkligen på riktigt nu... Alla intryck från igår och alla översvämningsrapporter gjorde att jag igår kväll kände mig rätt illa till mods, personligen drabbar det inte mig men att se hur alla sliter här för att skydda sina hus och sina egendomar gör att man som besökare här känner sig tacksam för hur bra man lever egentligen... Tur att jag har mina underbara roomiesar här som kan muntra upp en, för vem kan vara nere när man har Ev och Kat som skuttar omkring och hittar på galna upptåg?! ...inte jag iallafall... :-) ...och igår gick vi till affären och bunkrade med vatten och lite annat som kan tänkas behövas, affärerna var rensade på det mesta, vi får väl fånga nån förbisimmande höna och grilla om det skulle krisa haha!

Nu har det visst slutat regna... ska dra på mig joggingkläderna och bege mig till Lumphini och avverka några kilometer... Må så gott så hörs vi snart igen! kramar från Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar