måndag 17 oktober 2011

På allmän begäran...Emilie i skoluniform!!


Fortsatta översvämningar i Bangkok men idag öppnade min skola igen. Blev dissad av tre taxisar innan jag hittade en snäll driver som körde mig till skolan imorse... Som vanligt är allt lite oklart; vi hade fått information om att vi skulle träffas i lobbyn, vi skulle egentligen träffas på våning 9... Jag och Jazmina skulle egentligen vara lediga idag men så va visst inte fallet. Vi hamnade istället i en klass som förberedde en presentation till imorrn då de ska redovisa --hmm... ja det var just det... Har ni sett den där reklamen när en stackars turist försöker få reda på om det är jordnötter i maten i ett thailändskt gatukök och hon slutligen tar ett magiskt piller och kan prata flytande thai??! Ja, ungefär så kände vi oss idag!! Jag fattade kanske fem sex ord av det dom sa under sina förberedelser, de vanligaste förekommande: chai (ja), mai (nej) och farang (utlänning)... Blev inte mycket klokare på redovisningens innehåll om jag säger så, men studenterna i klassen försökte iallafall förklara så gott de kunde... Imorrn ska vi delta i redovisningen - på thai- ska bli spännande och se vad man kan bidra med, jag ska ta blodtryck, blodsocker och...hmm...ja det va nått mer men det har jag givetvis glömt!! Ska iallafall vara på plats klockan sju (!) imorrn *gäsp*, funderar seriöst på vad jag ska hitta på för hyss för mina kära roomisar när jag går upp mitt i natten...

Eftermddagen spenderades med att valla runt Johanna och dom andra MDH:arna på wat Pho, templet ni vet som jag skrivit om tidigare... Sedan kvällsmys varvat med shoppning på MBK, Johanna slog shoppningrekord; två väskor på tio minuter, det blir svårslaget haha!! Nu är det filmtajm här i casa de la team Thai, skönt och slappa en stund, imorrn lär det bli full fart igen!!


hit ska jag imorrn, solklart eller hur??!

Tjipp och hej!! /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar