onsdag 26 oktober 2011

Morgonstund har guld i mun!

Godmorgon alla!

Det är så roligt.. Jag fick precis ett sms från en klasskompis som skrev att hon inte kommer till praktiken idag för hon åker tillbaka till sin provins. Då skrev jag till henne & frågade: Do you think p Phin (en annan klasskompis som är i min praktik grupp) will go to NSICU? Do you think I have to go there? Jag får tillbaka: No everyone go to NSICU.. Okej, ha ha! Menas det att alla ska gå eller att ingen ska gå? Jag tar uttrycket No som att hon inte ska gå, & resterande att det gäller alla.. Det är det man inte riktigt vet.. Så galet kul.. Fick även ett mail av en lärare som skrev att hon skulle läsa igenom mitt arbete under "special holiday" & sedan frågade hon om jag hade nånstans att åka under ledigheten. Jag skrev tillbaka & frågade om jag fattat det hela rätt om jag stannar hemma idag & resten av veckan, dvs inte har praktik. Har ännu inte fått svar, men jag tolkar det som att jag ska vara hemma idag.. Men återigen, det är det man inte riktigt vet! :)
Nu har jag ju iallafall försökt få klarhet, men jag stannar nog hemma & söker info om mitt patient case istället.. Jag har nu påbörjat min sista (??!!) praktik placering.. Den är på NSICU som är en neonatal kirutgisk intensivvårdsavdelning. Hade min första dag igår & det kommer bli en intressant placering!

I övrigt så är jag färdigtentad, har ett project att lämna in tillsammans med min grupp, men i övrigt så är det klart! Hur tusan gick det till egentligen? Så skulle det mot förmodan bli så att vi måste flytta på oss så är iallafall min kurs nästan komplett... I allra värsta fall så åker vi ut till någon ö, vi är som tur är försäkrade för sånt här, så det blir inte snuskigt dyrt isåfall. Men än så länge så är jag lugn, är mest påverkad av att mina klasskompisar lider så..

Men vet ni? Idag är en fantastisk dag! Om ett par timmar åker jag & plockar upp mamma & Josse!! Gud så mysigt! Vi ska slappa, shoppa & äta sjukt mycket god mat! De bor på ett hotell här i närheten & där finns det en pool ovanför markhöjd så man kan ha häng där om det skulle skita sig helt.. Annars har Maria erbjudit oss tak lver huvudet i Hua Hin (tack, du är så snäll!)..

Innan jag plockar upp dem så kanske man hinner med att hjälpa till ett par timmar, som Em skrev igår så är det ett gäng utbytesstudenter som ska jobba med röda korset & packa sandsäckar, vatten & annat som behövs till de rescue centers som satts upp i de värst drabbade områdena. Det är lite svårt att fatta omfattningen när man är säker själv, men tack vara mina klasskompisar så känns det ändå som att det händer mig.. Stackars stackars människor.. Lite galet att vara med om ändå..

Ha en bra dag, det ska jag ha!

Stooor kram/ Eveline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar