torsdag 20 oktober 2011

Ev och Em goes ROCKSTAAAR....eller nått sånt!!

Idag har det varit en minst sagt intressant dag från morgon till kväll. Började dagen med en taxiresa med en morgontrött chaffis som tog en powernap när vi stod i trafikköerna och som köpte blommor och bad till Buddha i rödljuskorsningen... Kreativ kille haha!! Kom fram till skolan och var snart ute på nya äventyr hos lokalbefolkningen... Idag gick jag med läraren och en thailändsk student. Vi besökte ett sk. hus där en familj på 8 personer bodde. Fick börja med att ta blodtryck och sortera lite mediciner när läraren plötsligen utropar; Emilie....you can make the physical exam, from head to toe!! Ehh...jodåsåatt...tackar återigen min lyckliga stjärna att jag har en roomie som Ev som tragglat detta med mig innan hennes exam. Bara försöka organisera luddet i hjärnan och sätta igång. Huvud, ögon, mun, öron, hud, lungor, hjärta, buk, extrimiteter, reflexer, händer, fötter, rygg...you name it!! Jag...nervös som ett asplöv, läraren... överlycklig!! Måste gjort lite rätt iallafall för tanten var glad och läraren nöjd! Återigen...TACK EV!!

Sen var det bara raka spåret hem, hoppa ur skoluniformen och dra på mig festblåsan...Ev:s lärare hade bjudit med oss på international students party night. Som vanligt spännande, för man har ju ingen aning om vad man ska förvänta sig. Vi trodde väl kanske att vi skulle till nån lokal på Ev:s skola där vi skulle sitta och äta lite, prata med andra studenter och ev ev ev sjunga lite kareoke. Som vanligt, vi hade totalfel!!!! Dörrarna öppnades och vi stod i en jättesal med dukade långbord, representanter från olika delar av världen och en massa studenter i sina respektive folkdräkter. Signade in, fick ett bord, träffade en massa folk, bland annat en student från thailand som bara äääälskade Eskilstuna efter hennes utbytesår på MDH förra året. Sen bröt helvetet löst kan man väl säga... Nånstans i sin stilla förvirring hade Ev lovat att hon och jag skulle framföra en sång under kvällen, nånting vi var rörande överrens om att vi absolut inte skulle kunna göra i denna församling. Land efter land ropades upp, traditionell thaidans varvades med koreansk sk hiphop och Ev blev mer och mer orolig att hon faktiskt skulle ha förberett något. Sen blev det mat, en himla massa mat från asiens alla hörn. Allt starkt, starkare eller outhärdligt starkare än starkast. Ev och Johanna knaprade i sig varsin hel minikrabba med skal och allt... kommentar från den som serverade; very chrispy!! No shit Sherlock.... Lagom efter maten hade vi helt plötsligt blommor kring halsen och innan vi visste ordet av stod vi och dansade thaidans...THAIDANS??!! Vad hände där??!! ...och precis när Ev började slappna av att alla glömt det där med skönsång så ropades hennes namn upp, We are the World började spela och...ja jag skrattade så jag höll på att dö!! Skrattade dock bara i kanske max 2 sekunder innan även jag stod där förvånat med en mick i handen och försökte få fram några toner som tveksamt kan tolkas som träffande... Brevid en precis lika förvånad Ev som desperat slitit åt sig nån stackars kille från Bali som täckmantel. Johanna skrattade så tårarna rann och...japp...det blev visste allsång i refrängen!! Så summa kardemumma så avslutade vår skönsång hela international students night... Efter en miljon tagna bilder kände vi att vi var i desperat behov av öl, så vi letade reda på Saxophone, en underbar liten jazzklubb som faktiskt ligger tvärs över gatan där vi bor. Ett par öl senare och till tonerna av nån välkänd jazztruddelutt som jag inte kan namnet på så kan jag lova att tårarna rann när vi skrattade åt kvällens bravader -- VA F**N HÄNDE EGENTLIGEN??!!



Sofias fantastiska håruppsättning

En något oroligt Ev...


Johanna testar efterätt från Bali

...dans...



...ännu mera dans...

mmmm....chriiispy!!

...å ännu mera dans...

Thailändsk efterätt



Saxophone, kvalar definitivt in på min topp-10 lista

Bangkok ska tydligen svämma över i helgen, så vi tar vårt pick och pack och drar till koh Samet imorrn så vi slipper plaska omkring här på gatorna med råttor och förrymda krokodiler...

//Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar